15 Şubat 2015 Pazar

Kahve Çekirdeği Kurabiyesi

       Bu kurabiyeyi denemeyen kalmadı sanırım. Ağızda dağılan nefismi nefis aromasıyla hem kahvenize hem çayınıza eşlik edebilecek bir tarif.
Bu tarifi çok önce hazırlamıştım ama postu yayınlamak bu güne kısmet oldu. Eğer de siz hala denemediyseniz mutlaka denenecekler listesine alın derim :))
  • Yarım paket margarin yada tereyağ (125gram)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı neskafe
  • 2 yemek kaşığı sıcak su (kahveyi eritmek için)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Kahve Çekirdeği Kurabiyesi 
  • Margarin ve pudra şekeri derin bir kapta iyice ezilir 
  • İçine yumurta, tarçın, kakao, ve eritilmiş kahve eklenip karıştırılır. 
  • Nişasta vanilya ve kabartma tozu da eklenip yoğrulur. 
  • Yavaş yavaş un eklenerek yoğurma devam edilir. 
  • Ceviz büyüklüğünde toplar yapılıp avuç içinde oval şekli verilir. 
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir ve kürdanla ortasına bastırılarak şekil verilir. 
  • 170 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dk pişirilir. 
  • Afiyet olsun..


5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Bak Bu Harika dedi ki...

Şekline bayıldım. Deneyeyim ben bunu. Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ben henüz denemedim arkadaşım için rahat olsun ellerine sağlık çok güzel olmuş

akasyakokusu dedi ki...

Denenecekler listemde sırada bekliyor benimde..Ellerinize sağlık ikisini alayım ben. :)

Adsız dedi ki...

Annem Nescafe girdiğini duyunca yapmaktan vazgeçti başka bir malzeme koysak olurmu