9 Temmuz 2012 Pazartesi

Mercimekli Pilav



        Mercimekli Pilavı Tavuk Soteyle birlikte servis yaptım. Çok seveceğiniz bir pilav. Şimdiden afiyet olsun..

Mercimekli pilavın Malzemeleri
  • 1 kase pilavlık bulgur
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 adet soğan
  • 1 adet biber
  • 1 adet domates
  • 1 yk salça
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
Mercimekli Pilavın Yapılışı
  • Tencereye biraz sıvı yağ koyup soğanları, biberi, sarımsakları ve domatesi sırasıyla soteleyelim.
  • Salçasını ve baharatlarını ilave edip, bir adet bulyon atalım.
  • Bulguru ilave edip 4-5 dk kavuralım.
  • 2 kase sıcak suyu da ekleyip ağzını kapatıp pişmeye bırakalım.
  • Pişmesine yakın mercimekleri ilave edelim.
  • Tahta kaşıkla alt üst edip altını kapatalım.
  • Kağıt havlu koyup demlenmeye bırakalım.
  • Afiyet olsun..

4 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor..

ihlamurcum dedi ki...

Bugün ben tembellik ettim, tarif girmedim.Ama sizler ne de güzel şeyler paylaşmışsınız, nefis...

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

ellerine sağlık çok severim
taze naneli acılı domates salatası yanında hımmmm tadına doyulmaz
cacıkta olur ama tercihim salata:))
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

ben çok severim bu pilavı.tavuk soteylede çok yakışmış canım.ellerine sağlık.sevgiler.