3 Ağustos 2012 Cuma

Şekerpare

  

        Herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum.Uzun ve yorucu bir aradan sonra tekrar bloğuma ve sizlere kavuştum .Memleket ziyaretimi denir tatilmi denir bilmiyorum ama ben pek bişey anlayamadım. Akraba ziyaretleri, nişan, hastane derken çabucak günler geçivermiş. Ben yokken bloğum yalnız kalmamış. Güzel ve hoş yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Çok güzel ve lezzetli paylaşımlar olmuş. Hepsini tek tek ziyaret edicem inşallah.
       Şimdi dün akşam iftar için yaptığım nefis şekerparenin tarifine geçiyorum.




Şekerpare için gereken malzemeler

  • 2,5 çay bardağı irmik
  • 2 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Biraz badem

Şerbetin hazırlanışı
  • 3 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
Bu tatlının şerbetini kaynatmaya gerek yok. Su ve şekeri soğuk olarak karıştırıyoruz. Su soğuk olduğu için erimesi biraz uzun sürebilir. Eriyene kadar karıştıralım. Şerbetimiz hazır.



Şekerparenin yapılışı
  • Un ve badem hariç bütün malzemeler karıştırılır.
  • Un yavaş yavaş ilave edilip kıvam alıncaya kadar yoğurulur.
  • Ceviz büyüklüğünde toplar yapılır, ortasına fındık yada badem batırılıp tepsiye dizilir.
  • Üzerine yumurta sarısı sürülüp 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbet üzerine dökülüp, tekrar kapatılmış fırına sürülür.
  • Şerbeti çekince tatlımız hazır.
  • Afiyet olsun...

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hımm.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık...Ben bayılırım şekerpareye

Pembe Tatlar dedi ki...

Sanırım kimsenin hayır diyemeyeceği bir lezzet ellerinize sağlık :)

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Çok güzel görünüyor. elerinize sağlık