16 Mart 2015 Pazartesi

Kıyır Kıyır Poğaça Tarifi

Bugün sizlere nefismi nefis kıyır kıyır sıcacık bir poğaça tarifiyle geldim. Yapmak isteyenler için tarifi aşağıda.. 

Kıyır poğaça için gerekli malzemeler

  • 2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine) 
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (Ripsa Aspir Yağı)
  • 1 paket margarin (250 gram oda sıcaklığında) 
  • 2 çorba kaşığı şirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un


İçi için

  • 1 kase peynir (ben lor kullandım) 
  • 3-4 dal maydanoz ve dere otu
Üzeri için

  • Yumurta sarısı
  • Susam
  • Çörekotu


Kıyır poğaçanın yapılışı
  • Un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeler derin bir kap içerisinde karıştırılır. 
  • Un yavaş yavaş ilave edilerek kabartma tozuda eklenip yoğurulur. 
  • Kulak memesi kıvamında bir hamur yapılır. 
  • Ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp avuç içinde açılarak arasına iç harç konulup istediğiniz şekil verilerek kapatılır. 
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizilip yumurta sarısı ve susam çörekotu serpilir. 
  • 170 derece fırında kızarana kadar pişirilir. 
  • Sıcak sıcak servis yapılır. 
  • Afiyet olsun.

8 yorum:

Melo'nun Yemekleri dedi ki...

Ya gece gece yapma bana bunu ellerine sağlık :)

HaticeMutfakta dedi ki...

Ben olsam hemen denerdim gayette pratik :))

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik pogaca cok güzel olmus

keten-helva dedi ki...

Mis gibi yanında bir bardak çayla harika olur.Ellerinize sağlık...

HaticeMutfakta dedi ki...

Teçekkür ederim.

HaticeMutfakta dedi ki...

Evet aynen teşekkür ederim.

ARZU'NUN LEZZET ADASI dedi ki...

Poğaça çay saatlerinin ya da kahvaltılarin vazgeçilmezidir sizin pogaçanizda çok pratik ben de yapıyorum bu tarifi şipşak oluveriyor ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

afyon spa, balıkesir spa, bursa spa, Izmir spa, kayseri spa, sıpa, sıpa rehberi, spa, spa nedir, spa oteller, spa rehberi, Türkiye sıpa, Türkiye spa, yalova spa http://turkiyesparehberi.com