11 Mart 2013 Pazartesi

Yalancı Tiramisu


       Bu pastanın kremasında yumurta ve labne kullanmadığım için adına yalancı tiramisu diyorum. Arkadaşıma geçmiş olsuna giderken yapıp götürmüştüm. Orda bizede ikram etti saolsun:)) Tadı muhteşemdi. İnanılmaz güzeldi. Çokta pratik pandispanyasını önceden yapıp dondurucuya atıyorum acil durumlarda hemen bir kremayla pastam hazır :)) Deneyin sizde çok seveceksiniz.



Yalancı Tiramisu Pandispanyası İçin Gereken Malzemeler
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un

Kreması İçin Gereken Malzer
2,5 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı un

Keki islatmak İçin
1 çay bardağı sıcak su
1 tatlı kaşığı neskafe
1,5 tatlı kaşığı şeker
Yalancı Tiramisunun Yapılışı
Yumurta ve şekeri iyice köpürünceye kadar çırpalım.
Sütünü ilave edip, çırpmaya devam edelim.
kabartma tozu un ve vanilyayı bir kapta karıştırıp süzgeç yardımıyla eleyerek ilave edelim.
Yağlanmış borcam a mikrodalgaya sığacak şekilde bir borcama dökelim.
Ben mikrodalgada yaptığım için ölçüleri yarım kullandım. Normal fırındada 2 katı malzeme kullanarak yapabilirsiniz.
mikro dalgayı üçüncü kademede 10 dk. ayarlayalım.
Kekimiz pişip soğuyunca ortadan ikiye keselim.
Krema için bütün malzemeleri soğukken karıştırıp ocağa alalım.
kaynayıncaya kadar pişirip altını kapatalım.
Sıcak suyu sekeri ve neskafeyi karıştırıp bu karışımla kekimizin iki katınıda hafif ıslatalım.
kremanın yarısını birinci kata döküp yayalım.
Arasına isterseniz çikolatada serpiştirebilirsiniz.
Diğer katıda kapatıp kremayı üzerine dökelim. (Pastamızın heryerini kaplamamasına dikkat edelim.sadece üzerine gelecek şekilde olmalı)
Soğuduktan sonra bir süzgeç yardımıyla üzerine kakaoyu eleyerek susleyelim.
Pastamız 2-3 saat dinlendikten sonra servise hazırdır.
Afiyet olsun..

Tarifime buradan da bakabiirsiniz..

13 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Goruntusu cok guzel canim eminim tadida oyledir. Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Canım her halini severim ellerine sağlık,sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım
bu sabah bir kaç yerde görüdm canım istedi
ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

mikrodalga kullanmak güzel fikirmiş.ellerine sağlık canım.pasta süper olmuş.sevgiler.

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

görüntü muhteşem, nefis olmuş, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Pandisanyayı dondurucuyaatma fikri süperrr.Lezzetli olduğu her halinden belli ellerine sağlık canım:))

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Pandispanyanın dondurucuya atıldığını hiç duymamıştım
Çok güzel oldu bunu öğrenmem
Ellerinize sağlık Sevgiler:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok şık bir tiramisu olmuş..Ellerine sağlık canım.. Hiç mikroda kek pişirmedim,çok merak ettim nasıl olur acaba..

Ferkay dedi ki...

Tiramisuyu çok severim Yalancısı da olsa bayılırım. Ellerine sağlık canım..

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Gercegini sevmiyorum ama bu güzel olmuş, eline saglık cnm. ;)

Adsız dedi ki...

Ben az evvel yaptım. .ya iki saat çok fazla şimdi yesem olur mu acaba..çok kolay bir tarif Teşekkürler

HaticeMutfakta dedi ki...

Tabiki Yiyebilirsiniz. Ama tam sonuç almak istiyorsanız bekletmenizi tavsiye ederim..