12 Mart 2013 Salı

Fırında Tavuklu Krep


     Krep kahvaltılarımızda başlı başına bir lezzettir zaten. Birde bu haliyle deneyip çok lezzetli bir ana yemeğe dönüştürmeye ne dersiniz.  Benim mutfakta vazgeçilmezlerim arasında. Ve sık sık yapılacak olanlar listeme girdi bile.  Bu yemeği bir kere yapıp yemenizi öneriyorum.


Beşamel Soslu Tavuklu Sebzeli Krepler
Krep İçin gereken malzemeler
2 adet yumurta
2 su bardağı süt
2 çay fincanı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
bir çimdik tuz


İç Harç için gereken malzemeler
4 adet haşlanmış tavuk budu (göğüste olabilir)
1 su bardağı haşlanmış bezelye
2 adet haşlanmış havuç


Beşamel sos için gereken malzemeler
2 yemek kaşığı margarin
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
Tuz
Karabiber
1 çay bardağı kadar kaşar peyniri rendesi


Fırında Tavuklu Krep Nasıl Yapılır
Önce tavukları haşlanması için suyla birlikte ocağa koyuyoruz. Havuçlarıda içinde haşlayabilirsiniz.
Krepler için süt ve yumurtayı iyice çırpıp,un,tuz kabartma tozu ekliyoruz.
Kızdırdığımız krep tavasına çok az yağ damlatıp 1 kepçe krep döküp sallayarak tavaya yayıyoruz.
Krep malzememiz çok akışkan olmalı. eger katı olduysa biraz sütle açabilirsiniz. tavaya dökünce yayılması gerekiyor.
kerpleri arkalı önlü pişiriyoruz. hepsi bitince bir kenara alıp beşamel sosumuzu hazırlıyoruz.
margarin ve unu kavurup sutumuzu ilave ediyoruz.
Kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.
tuz kara biber ekleyip kapatıyoruz.
Haşlanan tavukları didikleyip bezelye ve küp doğranmış havuçlarla birlikte harmanlıyoruz.
krepin ortasına bu harçtan koyup kare şekilde katlıyoruz.
hepsini bu şekilde tamamlıyoruz.
üzerine beşamel sosu gezdirip kaşar rendesini serpiyoruz.
Üeri kızarana kadar 170 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Bu muhteşem lezzeti herkes tatmalı diyorum.
Afiyet olsun..

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Misss misss ellerine sağlık canım sevgiler...

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

mutlaka deneyeceğim harika bir tarif çok güzel görünüyor gerçekten iştah açıcı :)

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bende rulo olarak yaptım. İç malzemesi farklı. Kabak dolması tarifimi yazarken gördüm senin tariifn düştü bloğuma. Hemen geldim. Ellerine sağlık.

Bak Bu Harika dedi ki...

Ben de yapayım bunu. İzlemeye aldım seni bende bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar:)

Ferkay dedi ki...

Nefis bir görüntü. Ellerine sağlık canım..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..enfess

kış güneşi dedi ki...

ne güzelde saçılmış içindekiler ye beni diye çağrı yapıyor yakın zamanda yapmamıştım aklıma düştü eline sağlık canım nefis olmuş

Unknown dedi ki...

krepi negüzel süslemişsin çok lezzetli bir tarif olmuş ellerine sağlık :)