28 Mart 2013 Perşembe

Humus Tarifi


Humus için gereken malzemeler
1 su bardağı nohut
3 yemek kaşığı tahin
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3-4 diş sarımsak
1 limonun suyu
çay kaşığının ucuyla kimyon, karabiber
tuz


Üzeri için
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Pulbiber
dereotu

Humus Nasıl Yapılır
Nohutlar bir gece önceden soğuk suyla ıslatılır.
Ertesi gün tencereye bol suyla konulup yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Pişen nohutların üzerindeki zar şeklindeki kabukları soyulur.( istege bağlı. daha pürüzsüz olması için)
Nohutlar rondoda püre halıne gelene kadar çekilir.
Üzerine diğer malzemeler eklenir ve pürüzsüz olana kadar kariştırılır.
Karıştırma sırasında istediğiniz kıvama gelinceye kadar bir çay bardağı su ekleyebilirsiniz.
Humusu servis yabağına alıp üzerine kızdırılmış zeytinyağına 1 çay kaşığı toz biber atarak kızartıp dökelim.
pulbiber ve dereotu yapraklarıyla süsleyip servis yapalım.
Afiyet olsun..

Tarifime buradan da bakabilirsiniz..

11 yorum:

uyar ve yemekler dedi ki...

Canım ellerine sağlık humusu çok sevverim sık sık yaparım bende nohutu falan evde hazırlıyordum şimdi tozunu alıyorum daha kolay oluyor tam hakkını vermişsin sevgiler

Unknown dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim içindeki malzemeler harika.. Çok seveceğimden eminim :))

Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli olmuştur eminim ellerine sağlık çok da severim sevgiler:))

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor.

Ferkay dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine sağlık canım.

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

ellerinize sağlık tek kelimeyle süper

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık bır kac kez denedım basaramadım senın tarıfınlede deneyeceğım

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM HUMUS DEĞİŞİK BİR GÖRÜNÜM KAZANMIŞ FAKAT BEN BURDA SIVI YAĞ OLAYINA TAKILDIM KALDIM ANTAKYALI OLARAK, ZEYTİN YAĞI KULLANIRIZ BİZ HUMMUSTA VEYA TEREYAĞI AMA GENELLİKLE ZEYTİNYAĞI SEN NE DERSİN DAHA SAĞLIKLI DEĞİLMİ?

HaticeMutfakta dedi ki...

Zeytin yagini yakinca cok agir bir kokusu oluyor. O yuzden benim tercihim siviyag yada tereyagi herkezin zevkine kaalmis tabi.

HaticeMutfakta dedi ki...

Tarif tam tutuyor canim mutlaka dene..

Unknown dedi ki...

ZEYTİNYAĞINI YAKMADAN ÇİĞDEN KULLANIRIZ BİZ.