24 Şubat 2013 Pazar

Sele Zeytin Yapımı


       Bundan yaklaşık 2-3 ay önce  kurduğum sele zeytinler artık oldu. Yenmeye hazır bir şekilde bekliyorlar. Ve ayrıca çok çok lezzetliler :)) Bu yıl geçti artık seneye yapmak isteyenler için ekleyeyim:))

  • 5 kilo taze toplanmış siyah zeytin.
  •  3 su bardağı iri salamura tuzu
3 adet 5 litrelik bidon hazırlıyoruz. Sıvı yağ şişesi de olabilir. Zeytinleri kesinlikle yıkamıyoruz. 3 kaba paylaştırıp tuzuda yine 3 kaba yetecek şekilde paylaştırıyoruz . Bidonların yarım olması gerekiyor. Gidip gelip hergün bidonları alt üst ederek sallıyoruz. 15-20 gün sonra zeytinler sulanmaya başlıyor. Bu biriken sularını içinde bekletmememiz gerekiyor. o acı suyu 2 -3 günde bir boşaltalım. Bir süre sonra zeytinler morarmaya başlıyor. sakın endişelenmeyin. Daha sonra acı suları çıktıkça zeytinler tekrar siyahlaşıyor. İçerisindeki sular çıktıkça zeyinler kırışmaya başlıyor. Zeytinleriniz oluyor demektir.

Yani kısaca özetleyecek olursak,
Tuzları eriyip bitene kadar her gün sallıyoruz ve 2 -3 günde bir içinde biriken sularını süzüyoruz. tek yapmamız gereken bu..

2,5- 3 ay sürüyor bu işlem. Zeytinler olduktan sonra geniş bir kaba boşaltıp bol suyla yıkıyoruz. ve bir siniye yada bir kaç tepsiye döküp güneşte 3-4 gün kurutuyoruz.
1 çay bardağı sıvı yağ ve 1 adet limonu sıkıp iyice karıştırıyoruz. Saklayacağımız kaplara dolduruyoruz. Artık zeytinler hazır. Afiyet olsun..


8 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok güzel olmuşlar. Afiyetle tüketmek nasip olsun.

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim nursevin abla inşallah..

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerinize sağlık Hatice hanım bende bu sene 20 kg zeytinden yaptım çok lezzetli oldu.

HaticeMutfakta dedi ki...

Afiyetle yiyin inşallah. Ben Bu eytin işinin acemisi olduğum için ya olmasa endişesiyle bu kadarla yetindim. Seneye inşallah bende çok yapıcam..

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım zeytinler çok güzel görünüyor bir egeli olarak bende kendi zeytinimi kendim yapıyorum gönül rahatlığıyla yiyoruz:) bloğunuz çok güzel takipçinizim bende beklerim:) SEVGİLER

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Hatice bayılırım sele zeytinine..Ama burada ham zeytin bulamadığımızdan ben yapamıyorum :(
size afiyet olsun..:)

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

zeytinler süper olmuş, tam kıvamında, ben de egeliyim, sele zeytin sevenlerdenim, ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

23 Aralıkta 6kg Siya Zeytin Aldım 3Bidona Koydum 1 erer Su barağı Tuz Koydum İki üç Günde Bir Karıştırdım 20 Güne Doğru Suyu Çıkmağa Başladı 3Günde bir Suyunu Süzdüm Ocak Ayının 13 de Bir Bakayım Dedim Ben 64 Yaşındayım Böyle Güzel Zeytin Yemedim Keşke 10kg Alsaydım.Tarifi Verenden Allah Razı Olsun.Metin Baysal.