8 Ekim 2012 Pazartesi

Pırtık Böreği (Pamuk böreği)

     
         Evde kalan yarım yufkalardan yada bayatlamış parçalanmış yufkalardan yapabilirsiniz. Hem bunlar değerlenmiş olur hem de pratik bir börek yapmış olursunuz. Pırtık böreği  tam bir su böreğini andırıyor. Yumuşacık pamuk pamuk bir börek. Umarım beğenirsiniz.




Pırtık böreği için gereken malzemeler
  • 2 adet yufka
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı beyaz peynir
  • karabiber
  • Pulbiber


Pırtık böreğin yapılışı
  • Yufkaları pırtık pırtık yapıyoruz.
  • Bir kapta yumurta süt ve peyniri çırpıyoruz.
  • Karabiber, pulbiber ekleyip yufkalarıda bu karışıma ekledikten sonra hepsini birlikte harmanlıyoruz.
  • Margarinle yağladığımız teflon tavaya karışımı boşaltıroruz.
  • Kısık ateste pişiriyoruz.
  • Altı kızarınca bir tabak yardımıyla ters çevirip üzerini de kızartıyoruz.
  • Sıcak servis yapıyoruz afiyet olsun..


10 yorum:

leylaileyemeksaati dedi ki...

diyette olunca yemek sayfalarini gezmek izdirap gibi oluyor.cok aciktimmmmmmmmm

Sonu garanti tarifler dedi ki...

su böreğini çok seven ama yapamayan biri olarak hemmen denemek istiyorum.sevgiler,selamlar...

Tarif diyarı dedi ki...

benimde yaptığım bir börek bayatlamış yufkaları değerlendirmek için harika bir tarif ellerine sağlık arkadaşım

ihlamurcum dedi ki...

Bizim evde buna bayılırlar,o kadar sık yaparım ki,hemde kolay.Elinize sağlık,ben bunu gemnelde 12 li muffin kaplarında yapıyoum.Sunumda çok şık oluyor.

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor ellerinize saglik hayirli aksamlar .

nuray dedi ki...

yaptim tat olarak cok guzeldi ama ici yinede hamur gibiydu icini tam cekmedi aynen sizinkisi gibi uyguladim pisirme islemini kisik ateste sadece bir yumurta kirdim ben ondan olmaz heralde

HaticeMutfakta dedi ki...

Canım yumurtayla alakası yoktur zaten kısık ateşte de pişirmişsin. Neden içi çiğ kaldı anlamadım. Tavaya kalın koymuş olabilirsin.

canikom dedi ki...

harika...yaptığınız tavanın genişliğini sorabilir miyim...

HaticeMutfakta dedi ki...

Tam olarak boyutunu bilemiyorum ama en büyük teflon tava boyutunda. Ne kadar büyük olursa o kadar iyi.

canikom dedi ki...

tamamdır tşk ederim...