9 Ekim 2012 Salı

Közlenmiş Sebze Çorbası

     
         Herkese merhabalar, sizlere bugün kendi usulümce denediğim bu lezzetli çorbanın tarifini vereceğim. Evde mangaldan kalan közlenmiş sebzelerim vardı bunları atmaya kıyamadım. Dolaba kaldırıp ertesi günü bu leziz çorbayı yaptım. deneyip beğenmeniz dileğiyle..

Közlenmiş Sebze Çorbası İçin Gereken Malzemeler
  • 4 adet közlenmiş yeşil biber
  • 1 adet közlenmiş domates
  • 1 adet közlenmiş soğan
  • 1 adet tavuk bulyon 
  • 2 su bardağı süt
  • 3 su bardağı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 2 yemek kaşığı un
  • Tuz karabiber




Çorbanın Yapılışı
  • Tencereye margarini ve unu koyup sararıncaya kadar kavurdum.
  • Közlenmiş sebzelerin kabuklarını soyup rondoda püre haline getirdim ve  tencereye kavrulan unun üzerine ilave ettim.
  • Bir iki dakika karıştırdıktan sonra yavaş yavaş sütünü daha sonra suyunu ilave ettim.
  • Kaynayıncaya kadar karıştırdım. Kaynadıktan sonra kısık ateşte 10 dk.pişirdim.
  • 1 adet tavuk bulyon, tuz, karabiber ekledim bir taşım daha kaynatıp kapattım.
  • Süzgeçten geçirip üzerine eritilmiş tereyağı ve pulbiberi kızdırıp döktüm.
  • Afiyet olsun..

12 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

Ne güzel değerlenmiş,nefis bir çorba olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık serin havalarda ne güzel gider böyle sıcacık bir çorba

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Kğzlenmiş tadı çok severim. Ellerine sağlık nefissss.
Sevgiler Pırıl.

leylaileyemeksaati dedi ki...

ellerine saglik canim

Nurşen Aksoy dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık,kış günleri için nefis bir çorba olmuş..sevgiler nurşen..

mutfagabuyrun dedi ki...

denemedim ama çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

lezaiztarifler dedi ki...

Hmmm çok lezzetli olacağına eminim... Ellerinize sağlık....

Unknown dedi ki...

Immmm...Çok güzel bir çorbaya benziyor...Ellerine sağlık.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

köz tadını çok severim..evdeki malzemeleri değerlendirmen böyle bir çorbaya dönüştürmen çok yaratıcı..eminim tadı da çok güzeldir ellerine sağlık canım afiyetler olsun

hanife dedi ki...

çok iyi fikir hem evde kalan malzemeler atılmamış hemde ortaya nefis bir çorba çıkmış eline sağlık..

Banu dedi ki...

Ayy çok değişik bir çorba nefis köz kokusu burnuma geldi sanki ellerine sağlık canımmm...

ihlamurcum dedi ki...

Sağlıklı bir çorba,nefis...