3 Haziran 2012 Pazar

Köz Patlıcan Çorbası


   Bu çorbayı sevgili arkadaşım fatoşun Mutfağı bloğunda görüp denedim.  Tadından hiş şüphem yoktu. Tahmin ettiğimden daha güzelmiş.Arkadaşımın ellerine sağlık. İnanılmaz nefis bir çorba. Ben  kendi usulümle pişirdim. Miktarları pişirme usulu farklı olabilir. Deneyin derim tavsiye ederim.


  
 Malzemeler
3 adet közlenmiş patlıcan
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
1 bardak süt
1 adet bulyon Tuz, karabiber, pulbiber
3-4 bardak kadar su

Yapılışı
Tencereye margarini ve unu koyup sararıncaya kadar kavuralım.
Soyup ince ince kıydığımız patlıcanları ilave edelim.
Biraz kavurduktan sonra tuz karabiber bulyon ekleyelim.
Son olarak sütünü ve suyunu ilave edip, karıştırarak kaynatalım.
4-5 dk kaynaması yeterli oluyor.
Pİştikten sonra blendırdan yada süzgeçten geçirelim.
İsterseniz ürine eritilmiş tereyağı ve pulbiberi kızdırıp servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

4 yorum:

Sonu garanti tarifler dedi ki...

canım ellerine sağlık,buzluğumda közlenmiş patlıcan var denim bende.sevgiler...

HaticeMutfakta dedi ki...

Mutlaka dene canim. Kesinlikle pisman olmazsin...

Şirince Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor canım benim:)

Blog; Maydonoz by Nalan dedi ki...

Böyle bir corbayi yillar önce yurt disinda bir otelde tadmistim. Tadi hala damagimda! Nedense denemek hic aklima gelmedi taa ki bunu görene kadar! Ilham ve de anilarimi tazelettirdigin icin cok sagol!