1 Haziran 2012 Cuma

Yüzük Çorbası (Nohutlu Mantı Çorbası)

 İnanılmaz güzel tadı müthiş bir çorba. Biz buna nohutlu mantı çorbası diyoruz ama asıl adı yüzük çorbasıdır. Adananın yöresel yemeklerindendir genelde düğün yemeği olarak yapılır. Denemek isteyenler için  Tarife geçelim...

Malzemeler
  • Kase hazır mantı (Ben kendim yaptım) Mantı tarifi için buraya bakabilirsiniz.
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 çay kaşığı kuru nane
  • tuz, karabiber, bulyon
  • 1 kaşık margarin yada tereyağı
Yapılışı
  • Tencereye salçayı koyup kokusu çıkana kadar kavuralım (1-2 dk)
  • Sunuyunu ilave edip 1 adet bulyon ve tuz ekleyelim.
  • Nohutları ve mantıları ilave edelim.
  • Mantılar pişince altını kapatıp, Erittiğimiz tereyağına nane ve baharatları ekleyip çorbamıza ilave edelim.
  • Afiyetle yiyelim.

5 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

yapmadım ama yedim
ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

anne eli gibi dedi ki...

çok severim canım ellerine sağlık..

HaticeMutfakta dedi ki...

Evet çok güzel bir çorba gayet de doyurucu. Yemek yerinede yapılabilir.

ehlikeyfchef dedi ki...

sevgili hemşerim ziyaretin ve beğenilerin için teşekkürederim :)seninde güzel tariflerin var ama beni memleket yemeği çekti:)üstüne başka çorba tanımam,çok güzel olmuş ellerine sağlık...

birincisin dedi ki...

Harika, ellerine sağlık:)