11 Nisan 2012 Çarşamba

Tereyağlı Pirinçli Bulgur Pİlavı

       Sade bulgur pilavını daha önce hiç denememiştim. Hep salçalı soğanlı domatesli biberli yapardım. İlk kez denedim. Ve bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmiyordum.  Ama inanılmaz lezzetli buldum. Benim gibi hala denemeyenler varsa tavsiye ederim...

Malzemeler
  • 2 su bardağı iri pilavlık bulgur
  • yarım su bardağı pirinç
  • 4 5 yemek kaşığı  tere yağı
  • 5- 5,5 su bardağı sıcak su
  • bir çay kaşığı karabiber
  • 1 paket tavuk bulyon
  • tuz


 Yapılışı
  • Tenceremize tereyağımızı koyup, bulguru ve pirinçleri koyup iyice kavuralım.
  • Tuzunu karabiberini ve bulyonunu ilave edip 5,5 bardak su ilave edelim.
  • Kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.
  • Piştikten sonra altını kapatıp. demlenmesi için bir kağıt havlu ile ağzını kapatalım.
  • Pilavımız 5 dk dinlendikten sonra servise hazır.
  • Yanında Fırın poşetinde patates ve tavuk var. Tarifi gelecek...
Afiyet olsun...

5 yorum:

SADE KAHVE dedi ki...

pirinçle bulgur karışık hiç denemedim. bulguru tel şehriyeyle sade yapıyorum ama bunuda deniycem. ellerine sağlık...

HaticeMutfakta dedi ki...

Denemelisiniz. Muhtesem bi lezzet...

bırtutamkekik dedi ki...

her daim bulguru pirince tercih ederim..
lezzeti ve her şeyi ile..
ellerine sağlık canım..
tabağı arama emi;)
benim öğle yemeğim oldu kendileri:)
öperim canım..
sevgileer...
:)

HaticeMutfakta dedi ki...

Afiyet bal şeker olsun canım:)) Ziyaretin için tşkler.

Adsız dedi ki...

Bu pilav memleketim konya ili sarayönü ilçesine ait düğün pilavıdır.Ancak içerisine kuş üzümü ve nohutta eklenir.Bol tereyağlı yapılır ancak ışıl ışıl olsun diye azıcık da sıvı yağ konur(ayçiçek yağı).Yağda kavrulmaz önce suda demlenir,az biraz soğuyunca üzerine kızgın hatta biraz yanık tereyağ dökülüp karıştırılır.Lezzeti harikadır.Sunum esnasında bakır lengeriye dökülür,üzerine de konya fırın kebabı bol kuzu eti konur ve ikram edilir.Yerde oturarak bakır sini de yenir.Lokal bir lezzettir,mesela konya merkezde bilinmez.