18 Eylül 2013 Çarşamba

Taze Fasulye Çorbası (göçmen Usulü)


        Taze fasulye çorbasını ilk kez konşum  Nuriye ablada yedim. Kendisi Bulgaristan göçmenidir. Bu lezzetli çorbanın tadı damagımda kaldı. Hemen tarifini aldım ve denedim. Sonuç mükemmeldi.. Tavsiye ederim..

Taze Fasulye Çorbası İçin Gereken Malzemeler
250 gr  taze fasulye
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
2 su bardağı süt
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
maydanoz
Pulbiber



Taze Fasulye Çorbası Nasıl Yapılır
Fasulyeleri birer santim büyüklüğünde küp küp  doğrayalım ve bol suyla haşlanması için ocağa koyalım.
Diğer tarafta unu ve tereyağını kavuralım.
Sütünü ilave edip, fasulye suyundan bir kaç kepçe alarak karıştıralım ve haşlanan fasulyelere ilave edelim.
Tuz karabiber atıp bir kaç taşım kaynatalım.
Servis yaparken sarımsaklı yoğurttan kaselere 2 şer kaşık ekleyip karıştıralım.
Maydanoz ve pulbiberle süsleyelim.
Afiyet olsun..

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Değişik bir çorba olmuş,hiç tatmadığım bir lezzet..merak ettim doğrusu..ellerinize sağlık..

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim canım..