22 Ocak 2013 Salı

Portakal Pelteli-jöleli İrmikli Muhallebi



       Merhaba Arkadaşlar,  bugün yaptığım irmikli muhallebiyi portakal jölesiyle tatlandırdım, nefis bir lezzet ortaya çıktı. Tamda portakalın bol olduğu mevsimdeyiz. denemek isterseniz haydi tarife..

Portakal Pelteli-jöleli İrmikli Muhallebi İçin Gereken Malzemeler
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 8 yemek kaşığı tozşeker
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
Portakal jölesi İçin Gereken Malzemeler
  • 1 su bardağı portakal suyu ( 2 adet portakal)
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • Yarım su bardağı su
  • 5 yemek kaşığı şeker


Portakal Pelteli-jöleli İrmikli Muhallebi'nin Yapılışı
  • Nişastayı ve suyu tencerede eriyene kadar ezelim.
  • Şekeri ve portakal suyunu ilave edip karıştırarak kaynatalım. 
  • Kaynadıktan sonra 2-3 dk kadar pişirip kapatalım.
  • Kupların içine azar azar paylaştıralım. (ters çevirerek servis yapmak isterseniz kupların içini ıslatıp dolduralım)
  • Diğer tarafta muhallebi için bütün malzemeleri soğukken karıştırıp, ocağa alalım.
  • Kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirip ocağı kapatalım.
  • jöleyi koyduğumuz kupların üzerine irmikli muhallebiyi paylaştıralım. 
  • Soğuyana kadar bekletip, buzdolabına kaldıralım.
  • Sogukken servis yapalım.
  • Afiyet olsun..

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok basit ve çok lezzetli, tam pratik bayanlar için, ellerine sağlık canım,sevgiler:))

Yemek ve Hobi dedi ki...

ellerine saGlik cok Guzel Gorunuyor ben cok severim sutlu tatlilari
sayfani bloGcanlar da Gordum izlemeye aldim bana da beklerim selamlar

Nurşen Aksoy dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HATİCECİM,VİTAMİN DOLU LEZİZ BİR TATLI OLMUŞ..

Ferkay dedi ki...

Hem pratik hem güzel ellerine sağlık canım..

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis olmuş sütlü tatlıları severim,hele birde irmik ve portakal varsa içinde eminim yeme de yanında yat olmuştur :))

durutarifler dedi ki...

Rengiyle hafif tadıyla nefis olmuştur gerçekten.
Ellerine sağlık,
Sevgiler

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ooohh portakal lezzet ve kokusuyla nefis olmuştur, çok güzel görünüyor ..Ellerine sağlık canım...

PaSaSofraM dedi ki...

tarifinizi yayinlayamadigim icin tekrar cok özür diliyorum ,yinede songün etkinligimiz oldugu icin sizin linkinizi sayfama biraktim.