20 Ocak 2013 Pazar

Papara (Ekmek Mantısı)


       Bayat ekmekleri değerlendirmeye devam ediyoruz. Hem lezzetli. hem pratik, hemde ekonomik bir yemek denemesi bedava :)) Buyurun tarifi..

Papara İçin Gereken Malemeler
  • 1 adet bayat ekmek
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • 100 gram kıyma
  • 1 baş soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Karabiber
  • Ekmekleri ıslatmak için 
  • 3 su bardağı  etsuyu (bulyonda olabilir)
Paparanın Yapılışı
  • Ekmekleri küp küp doğrayıp tepsiye koyalım.
  • Fırında kıtırdayana kadar kızartalım.
  • Bir tavaya soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağla bilikte kavuralım.
  • Kıymayı ilave edip iyice pişirelim.
  • Salçasını, tuzunu, baharatlarını ilave edip kapatalım.
  • 3 bardak sıcak etsuyuna 2 kaşık salça ilave edip,kıtırdayan ekmeklerin üzerine gezdirelim.
  • Et suyunu çektikten sonra üzerine sarımsaklı yoğurdu döküp ,kıymalı sosu gezdirelim.
  • Pulbiber nane ile süsleyelim. 
  • Afiyet olsun..

8 yorum:

Unknown dedi ki...

PAPARA ADIYLA BU YEMEK BİZDEDE ÇOK MAKBULDÜR.ELLERINE SAGLIK NEFİS OLMUŞ.

ferahcalezzetler dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor,lezzetli olur çok,uzun zamandır yapmamıştım ...

Unknown dedi ki...

Tarifi görünce eskileri hatırladım, Rahmetli annannem çok yapardı ben çocukken!Artık pek bilinmiyor canım, ben çok severim, ellerine sağlık:)

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.Sevgiler

Tarif diyarı dedi ki...

Bayat ekmekleri değerlendirmek için nefis bir tarif ellerine sağlık.Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

bayat ekmek değerlendirmek için güzel bir yöntem,ailecek severiz bizde
ellerine sağlık

ihlamurcum dedi ki...

Bu papara beni çocukluğuma götürdü,bizde de annem çok yapardı ve unuttuğum bir tat. Biz bunu ev döneri niyetine yerdik ama adı aynen paparaydı.Annemler Rumelili,acaba rumeliye has mıydı,hatırlayamadım.Elinize sağlık.

Nigar SARGIN dedi ki...

Hımmm biz çok yaparız ben göçmen olduğumdan bu isim bana çok tanıdık geldi bizde biraz farklısı yapılıyor ve ismi POPARA ellerine sağlık canım sevgilerimle ;)))