22 Ağustos 2012 Çarşamba

Taze İncir Reçeli


       Reçelle çok aram yoktur ama incir reçeline hiç hayır demem.  Bir numaralı favori reçelimdir. Tamda incir zamanı denemek isteyenler için harika birt tarif..


İncir reçeli için gereken malzemeler
  • 1 kg taze incir
  • 1 kg toz şeker
  • yarım limon suyu
  • 2-3 adet karanfil 
  • Biraz ceviz içi




Reçelin yapılışı
  • İncirlerin kabuklarını soyup küp küp doğradım.
  • Şekerle birlikte tencereye koyup kaynattım.
  • İçine yarım limon suyu sıkıp koyulaşıncaya kadar kaynatmaya devam ettim.
  • İstediğim kıvama gelince içine kırılmış ceviz taneleri ekleyip altını kapattım.
  • Kavanoza doldurup soguyunca ağzını sıkıca kapatıp dolaba kaldırdım.
  • Afiyet olsun..




7 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

İncir reçelini bende çok severim..Tazesini hiç denemedim.. incirden olanı yaparız.biz hep .hemen denemeli..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

ellerne sağlık cnm. hemen denemek lazım :)
sevgilerle

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saglik olsun.. Cok severim sabah kahvaltisinin en sevdigim lezzeti tereyagiya oh oh..
Agzim sulandi iyice..
Afiyet seker olsun canim..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor ben cok severim .Hayirli aksamlar.

Adsız dedi ki...

incirler ezilmiyormu?

HaticeMutfakta dedi ki...

Incirler eziliyor zaten taze incir olduğu için kabuklarını soyup yapıyorum. Marmelat kıvamında oluyor..

Unknown dedi ki...

Su koydunuz mu kaynatırken