8 Ağustos 2012 Çarşamba

Arabaşı Çorbası


       Arabaşı çorbasını çoğu kişi biliyordur. Yanında hamuruyla birlikte çiğnenmeden yutulan bir yemektir. Uzun kış gecelerininde eğlencesidir. Çorbasının özelliğide bol tavuklu ve acılı olmasıdır. Genellikle kalabalıkla birlikte yenilir. Ben eşim sevmediği için  sadece çorbasını yaptım. İftarda yapmak isteyenler için tarif geliyor..

Arabaşı Çorbası için gereken malzemeler
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Tuz,karabiber, kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı margarin


Çorbanın yapılışı
  • Tavugu bol suda iyice ezilene kadar haşlayalım.
  • Bir tencereye margarini koyup unla birlikte pembeleşinceye kadar kavuralım.
  • İçine saşçasını ve baharatlarını koyup, haşladığımız tavuk suyunu ilave edelim.
  • Tavukları elimizle didikleyip onuda çorbaya ilave edelim.
  • ve 10-15 dk kaynatalım.
  • Yanında limonla ve bol pul biberle servis edelim.
  • Mis gibi çorbamız hazır.
  • Afiyet olsun..

2 yorum:

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,adını duyuyordum ama hiç yapmadım ben bu çorbayı:)Kuşbaşı eti çok minik doğrayıp aynı şekil pişiriyorum öylede çok güzel bir çorba oluyor,tavsiye ederim.Tarifini deneyeceğim,sevgiler:)

HaticeMutfakta dedi ki...

Kuşbaşı etlede deniycem canım çok saol tavsiyen için...