27 Şubat 2012 Pazartesi

Kayseri Yağlaması..



Bloglamaya başlıyoruz. Hayırlı olur inşAllah. Blogumuzda gerek yörelerimize ait, gerek kendimize ait elimizden gelen, gönlümüzden kopan yemekleri tarifleri ve görselleri ile sizlerle paylaşmak istedik. İlk yemeğimizi kendi yöremizden, Kayseri' den paylaşalım. Afiyet olsun...


Yağlama:
  • 1 kg undan Mayalı ekmek hamuru yapılır.
  • Yaklaşık 2 saat dinlendirilen hamur 25 cm çapında daireler seklinde ince olarak açılır.
  • Açılan hamurlar teflon tavada yada saçda pişirilir.
  • Pişen Hamurlar ise üst üste biriktirilir.
içi için gerekli malzeme:
  • 250 gr kıyma,
  • 2 adet soğan,
  • 2 adet biber,
  • 2 adet domates,
  • 2 kaşık domates salçası ( Salçasını Bol Yapın, özelliği kaybolmasın )
  • 2 çay kaşığı Kırımızı Toz Biber,karabiber biraz tuz, etsuyu ( bulyon tavsiye edilir )
  • Harcın Yapılışı:
    İlk olarak soğanları küçük küp küp doğrayıp kavurun.
  • Sonra kıymayı, domates vebiberi kavurun.
  • Baharatlarını ilave edin.
  • Yarım su bardağı su ile biraz kaynatın.
  • Ocağı kapatın.
  • Pişen ekmekleri soğuttuysanız eğer yeniden hafifce ısıtın.
  • Sonra ekmeklerin üzerine bu harçtan sürerek kat kat bitene kadar devam edin.
  • bıçak vasıtasyıla 4' e bölünen Yağlamayı ister sarımsaklı yoğurtla, ister yoğurtsuz yiyebilirsiniz.
  • Afiyet OLSUN...

2 yorum:

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

Canım benim biraz geç olsada ben geldim blogun çok güzel tariflerine bayıldım yöresel yemekleri çok severim elimden geldiğincede denemeye çalışırım senden öğreneceğim çok şey var canım ödülüm içinde ayrıyetten çok teşekkür ederim sevgiler

HaticeMutfakta dedi ki...

Çok saol canım benim. Bloğuma Hoş geldin sefalar getirdin. Seni bayadır izliyorum. Senin yemeklerin de birbirinden güzeller. Hep birlikte güzel paylaşımlar olsun inşallah.