1 Nisan 2013 Pazartesi

Nar Ekşili Kısır




Nar Ekşili Kısır Malzemeleri
2 su bardağı ince bulgur
2 adet salatalık
2 adet domtes
1 adet kuru soğan
3-4 dal yeşil soğan
3-4 yaprak marul
3-4 dal maydanoz
3-4 dal dereotu
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı toz biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı nane
yarım çay bardağı zeytin yağı
3-4 yemek kaşığı nar ekşisi
1 adet limon

Nar Ekşili Kısır Nasıl Yapılır
Bulguru derin bir kaba alıp 2 bardak sıcak suyla ıslatalım.
Soğanları yemeklik doğrayıp sıvı yağ ile birlikte iyice ölene kadar kavuralım.
Bütün baharatları soğanın içerisine katıp 1-2 dak kızartıp altını kapatalım.
Şişmiş olan bulgurun içine ekleyip iyice karıştıralım.
Yeşillikleri küçük küçük doğrayıp ilave edelim.
En son domatesleri doğrayıp, limon ve nar ekşisinide ekleyelim.
Servis tabağına alıp  yanında turşu ve marulla servis yapalım..
Afiyet olsun..

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım nefis olmuş:)sevgiler

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

nar ekşisi çok yakışıyor kesinlikle... Süper bir görüntü ellerine sağlık :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Oyy oy... kisir olsunda... ellerine saglik arkadasim....

Ferkay dedi ki...

Off bayılırım, ellerine sağlık canım..

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefis olmuş nar ekşili mis gibi, sevgiler:))

Mutfak Dili dedi ki...

Kisiri sevmeyen var mi acaba . Cook severim cook. Hele boyle nar eksiliyse daha cook severim ki ben..

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Yarın bende misafirlerime yapıcam kısır nar ekşili. Eline sağlık.

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

şimdi yapmam lazım, gördüm bir kere, görüntü süper, ellerinize sağlık...

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Kısırı çok severim
Ellerinize sağlık
sevgiler:)

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

canım ellerine sağlık kısırı çok severim..Afiyet şeker olsun..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

canım sen benim yayını kumanda panelin de mi gördün yoksa faceden mi görüp yorum attın bir sorun yaşıyorum da..

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Nar ekşili sos çiğköfteye de çok yakışıyor eminim kısırda aynı şekildedir.Blogunu takibe aldım canım bana da beklerim istanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum sevgiler..