17 Ekim 2012 Çarşamba

Tavuklu ızgara Köfte ve Ödülüm


       Tavuklu köfteyi hepiniz biliyorsunuzdur. Ama bu bildiğimiz köftelerden biraz farklı. İçindeki malzemelerden belli zaten. Sanırım bütün sırrı içindeki patates ve bulgurda. Tadı müthiş sizde deneyip farkı görmelisiniz.

Tavuklu Köfte için gereken malzemeler
  • 300 gr tavuk eti
  • 2 yemek kaşığı ince bulgur
  • 2 yemek kaşığı ekmek içi (yada galeta unu)
  • 1 adet haşlanmış patates
  • 1 adet yumurta
  • 1-2 kaşık sıvı yağ
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı tozbiber
  • Kimyon
  • Kekik


Tavuk Köftesinin yapılışı
  • Tavuk etlerini rondodan çok ince bir şekilde çekelim.
  • İçerisine bütün malzemeleri ekleyip güzelce yoğuralım.
  • Buz  dolabında en az yarım saat dinlendirelim.
  • Dinlenen köfteleri avucunuzun içinde şekillendirip ızgaraya dizelim.( Ben tost maakinasında yaptım.)
  • Arkalı önlü kızarana kadar pişirelim.
  • Yanında rendeleniş çıtır patates kızartmasıyla servis yaptım.
  • Pilavla yada bol salataylada servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet olsun..


       Bu ödülü sevgili arkadaşım Vanilins bana layık görüp yollamış. Çok mutlu oldum.Bende büyük bir zevkle kabul ediyorum. Ve Bütün izlediğim blog arkadaşlarıma gönderiyorum. HEPİNİZİ ÇOOK SEVİYORUM. Kimseyi ayıramadım..
Sevgiler..

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım tabak nefis görünüyor elleri
ne sağlık sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

tabağı uzanıp almak istiyorum canım.nefis nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım köfte nefis görünüyor,tebrikler...

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz görünüyor.Ödülünüz için tebrikler.

Saygılar.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Köftelerin lezzeti yüzlerinden okunuyor Haticecim.. Denemeye değer.. Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ne kadar değişik bir köfte. Nefis görünüyor. Tarifi aldım canım, ellerine sağlık..