19 Ekim 2012 Cuma

Mısır Unlu Patlıcan Tava (Patlıcan Balığı)



        Patlıcan tava  pişirme şekliyle ve görünümüyle tam bir balığı andırıyor. Yadiğiniz zaman hiç patlıcan tadı yok. Tabi balık tadıda yok :)) Deneyip bu farklı lezeti görmenizi öneririm...

Patlıcan Tava İçin Gereken Malzemeler
  • 5-6 adet patlıcan
  • 2 adet yumurta
  •  1 su bardağı mısır unu
  • Tuz
  • Kızartmak için sıvıyağ
Üzerine Dökmek İçin 
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • Pulbiber
  • Nane
  • Kekik
  • Tuz


Patlıcan Tavanın Yapılışı
  • Patlıcanları alacalı soyup, birbirinden ayırmayacak şekilde 4 e bölelim 15-20 dk. tuzlu suda bekletelim.
  • Bir tencerede suyu kaynatıp patlıcanları haşlayalım.
  • Haşlanmış patlıcanların suyunu sıkıp, tuzlayıp, önce yumurtaya sonra galeta ununa batırıp yağlanmış tavaya dizelim. (Ben patlıcanların iyice kızarması için birbirinden ayırdım)
  • Altı kızardıktan sonra bir tabak yardımıyla ters çevirp üstünüde kızartalım. Yağ eklemeyi unutmayalım.
  • En son üzerine sarımsaklı yoğurdu hazırlayalım.
  • Sarımsakları tuzla birlikte ezip yoğurda karıştıralım.
  • İçine pulbiber, kekik, nane ekleyerek dipsos hazırlayalım.
  • Patlıcanları servis tabağına alıp üzerine yoğurdu gezdirelim.
  • Afiyetle yiyelim...


6 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Haticecim nefis olur bayılırım,ellerine sağlık...yenmez mi hiç bu güzellik..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Ben geldim ellerine sağlık haticecim.
harika:)))hayırlı cumalar.

Unknown dedi ki...

Hatice Hn. bende denedim bu tarifi. Gerçekten güzel oluyor. Patlıcanı haşlamaktansa fırında önce pişirin sonrada az yağ ile kızartın...Daha patlıca kokusunu ve kızarma tadı alıyorsunuz...Denemeyen varsa denesin derim..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim de evde patlıcanım var canım çekti ben de yapayım:))Sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

ama bu çok güzel görünüüyoorr...:)
ellerine sağlıkk canım...
sevgilerimle...

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

Tadına doyum olmuyor... Çok güzel ellerinize sağlık.