5 Temmuz 2012 Perşembe

Kolay Su Böreği


        Su böreğinin yapımı oldukça zordur ve  zahmetlidir. Bu yüzden çok sık yapmam.  Geçenlerde  hazır su böreği yufkasını nı keşfettim bu zamana kadar neden hiç farketmemişim dedim kendi kendime:))  Ve hemen bir paket alıp denedim. Gerçeği kadar olmasada su böreği arzunuzu gidermeye yetiyor...

Kolay Su Böreği için gereken malzemeler 

  • 1 paket su böreği yufkası
  • 1 su bardağı beyaz peynir
  • 1 adet kuru soğan
  • Biraz maydonoz 
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
Üzerine sürmek için
  • 1 adet yumurta
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • 2 kaşık yoğurt


Böreğin yapılışı
  •  Bir tencereye su konulup 2 çay kaşığı tuz atılıp kaynatılır.
  • Yufkalar kolay olması için bir kaç parçaya bölüp kaynayan suya tek tek atılır.
  • 4-5 saniye bekletilip tekrar soğuk su dolu bir kaba alınır.
  • soğuk sudan çıkarılıp tepsiye serilir.aralarına sıvıyağ sürüp yufkaların yarısına kadar bu şekilde devam edilir.
  • Ortasına ince doğrayıp kavurduğumuz soğanlara peyniri ve maydonozu ilave edip karıştırdığımız harçtan konulur.
  • Tekrar yufkalar bitene kadar serilir.
  • Bu arada aralarını yağlamayı unutmayalım.
  • yufkalar bittikten sonra üerine yumurta yoğurt ve yağ karışımı sürülüp, 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
  • Böreğimiz hazır afiyet olsun..

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Su boreyi denilince hani adi demistim gercekten yufkanin suya bandirildigini duyunca cok hayret etmistim..
Bol yagli olunca ve de aynen boyle ince olunca cok sevrim..
Eline saglik olsun canim benim..
Sevgiler gurbet elden,,,