20 Haziran 2012 Çarşamba

Patlıcan Kebabı

       Nefis mi nefis hem görsel hemde şık sunumlu bir yemek. Denemenizi tavsiye ederim. Ben patlıcanları kızartmadan yaptım ama kızartıldığında daha da lezzetli olacağına eminim.

Patlıcan Kebabı İçin Gerekli Malzemeler
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 adet rendelenmiş suyu sıkılmış soğan
  • 2 dilim ekmek içi
  • Tuz, karabiber, kimyon, kırmızıbiber
  • Maydonoz
  • 2-3 diş rendelenmiş sarımsak
  • 3 adet patlıcan
  • Domates biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı
  •  Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda bekletelim.
  • Bu arada köftemizi hazırlayalım.
  • Bütün malzemeleri yourup küçük köfteler yapalım.
  • ince ince dilimlediğimiz patlıcanların arasına yerleştirelim.
  • 1 kaşık salçayı suyla inceltip patlıcanların üzerine, yarısına çıkacak sekilde gezdirelim.
  • Aralarına domates biber dilimleri yerleştirelim.
  • Ağzını aliminyum folyoyla kapatıp,200 derece ısıtılmış fırında pişirelim.
  • Piştikten sonra folyoyu açıp köfteler kızarana kadar bekletelim. Yemeğimiz hazır.
  • Afiyet olsun...

10 yorum:

Nursevin dedi ki...

Sunum. Pişirme tarzı, fotoğraflama. Tadıda eminim Harika.

Tarif diyarı dedi ki...

ayyy ben patlıcan kebabını çok severiiiim yanında lavaş ve ayran eşlik edecek of of yemede yanında yat:) çok acıktım görüntü harika.Sevgiler

Sonu garanti tarifler dedi ki...

patlıcan olsunda neli olursa olsun.bayılırım.ellerine sağlık çok güzel görünüyor.sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım zaten lezzetli olan bir yemeği çok da şık sunmuşsun,daha cazip geldi gözüme..

ihlamurcom dedi ki...

Sunum muhteşem,hazır oğlumda yaban ellerden gelmiş, şimdi yapılmazmı bu kebap.Harikasınız...

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor bayıldım sunumuna
ellerine sağlık canım

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım sunum gerçekten çok güzel olmuş:))
Bir türlü kısmet olmadı bunu yapmak. Nefis görünüyor. İlk fırsatta denemek istiyorum.
Sevgiler:)))

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Oy,Oy,Oy inanmıyorum!!!
Bu yemek değil bir sanateseri olmuş Hatice!!!
Ben patlıcan kebabını mangalda yaparım. Senin ki çok pratik.
Komşu hemşehri sayılırız. Ben de ziyarete beklerim.
Ellerine sağlık, Adana'dan sevgiler Pırıl.

Nesrin dedi ki...

Yarın misafirlere yapacağım inşallah.
Umarım beğenirler:)
bu arada nette ararken denk geldi, bu yemeğin orjinal adı "beli kırık"mış ve Şanlıurfa'ya aitmiş. Merak eden olursa diye yazmak istedim:)
Sevgilerle...

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.