6 Kasım 2014 Perşembe

Kırmızı Lahana Salatası (Turşusu)


       Restoranlarda bize sunulan lahana salatalarına hep hayran kalmışımdır. Sonunda sırrını öğrendim ve bende uzun zamandır salatalarımı bu şekilde hazırlıyorum. İster tek başına, ister mevsim salataya, ister yoğurtlu mayonez soslu hazırlayabileceğiniz enfes bir hazır salata. Ozaman haydi buyurun tarife..

Kırmızı lahana salatası için gerekli Malzemeler

  • 1 adet orta boy boy kırmızı lahana
  • 1 çay bardağı sirke 
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 adet limon suyu
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı 



Kırmızı lahana salatası nasıl yapılır 

  • Lahanayı ince ince doğrayıp derin bir kaba alalım. 
  • İçine tuz ve limon sıkıp elimizde iyice kızarana kadar ovalım. 
  • Cam kavanozlara sıkıca basarak dolduralım. 
  • Üzerine 1 çay bardağı sirke koyup gerisini suyla dolduralım. 
  • Ağzını sıkıca kapatıp dolaba kaldıralım. 
  • Servis yaparken üzerine zeytinyağı gezdirmeyi unutmayalım . 
  • Eğer hemen akşama tüketeceksek 2-3 saat önceden hazırlayıp su koymadan bekletebilirsiniz. 
  • Afiyet olsun. 


l

13 yorum:

ilhan dedi ki...

Kırmızı lahana çok sevdiğim ama hazırlama zahmetinden ötürü almaktan çekindiğim bir sebzedir. Sizin usul bu bakımdan süper. Bir kere yapıp günlerce kullanılabilir. Elinize sağlık.

Mehriban dedi ki...

Bende restoranlarda sunulan lahana turşusunu çok seviyorum. Sizin tarifi denyecem, bakalım o tadı vere ala bilecemmi ? ))

kış güneşi dedi ki...

Turşulara devam sırada lahana turşusu var rengi çok güzel elinize sağlık

Adsız dedi ki...

İyiakşamlar tarifiniz çok güzel görünüyor bende çok severim kırmızı lahana turşusunu bende yapcam hemen yalnız uzun süre saklayabilirmiyiz fazla yapıp şimdiden teşekkürler

HaticeMutfakta dedi ki...

Hepinize de çok teşekkür ederim arkadaşlar. Bu turşular genelde salata olarak tüketiyor ve küçük kavanozlara yapılıyor. Çok uzun süre kalıcı olurmu orasını bende bilmiyorum. Eğer tam bir turşu kurmak istiyorsanız sanırım sadımsakda eklemeniz gerekicek diye düşünüyorum.

Gizem Zini Ozgol dedi ki...

Agzimin suyu akti resmen bayilirim ellerinize saglik sizinde. :) Bende blog uma beklerim :)

Ayşegül dedi ki...

Merhaba,
Elinize sağlık,çok güzel görünüyor,bende şimdi yapacağım sizin tarifi kullanarak,inşallah rabbim yardım eder de başarılı olurum :) Sevgi ve saygılarımla...

Adsız dedi ki...

Ben şimdi yaptım :) tarifler içinde en çok bu hoşuma gitti, içinde limon olması çok güzel! Birkaç gün beklesin bakalım buzdolabında tadına bakıp görücez..iyi akşamlar diliyorum

canan dedi ki...

Ben şimdi yaptım, bütün tarifler içinde en çok bu hoşuma gitti, umarım güzel olur bekleyip görücez! iyi akşamlar diliyorum!

Unknown dedi ki...

Bende simdi yapicam ama temuz agustos gibi yemeyi dusunuyorum bozulurmu

Unknown dedi ki...

Bende simdi yapicam ama temuz agustos gibi yemeyi dusunuyorum bozulurmu

Mavi Adam. dedi ki...

Ellerinize saglik, buyuk dertten kurtardiniz az once yapip beklemeye biraktim tesekkurler emeginiz icin :)

Unknown dedi ki...

Buzdolabında beklet. Ağzınıda iyice kapat uzun süre saklarsın..