8 Ocak 2013 Salı

Evde Lahmacun Yapımı


İç Harcı İçin Gereken Malzemeler
  • 500 gram kıyma
  • 1 adet soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 adet domates
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kırmızı toz biber
  • Pul biber

Lahmacun Yapılışı
  • Un su tuz ve mayayla ekmek hamuru kıvamında bir hamur yoğurun.
  • Hamuru mayalanmaya bırakın.
  • Hamuru göz kararı yaptım bunun için bir ölçü vermiyorum.
  • İsterseniz hazır ekmek hamuruda kullanabilirsiniz.
  • Soğanı biberi ve sarımsağı robotta çekin.
  • Kıymayı ilave edin domatesleride çok ince rendeleyin baharatlarını atıp iyice yoğurun.
  • Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler koparıp incecik açın.
  • Üerine kıymalı harçtan yayıp fırında altı pişene kadar pişirin.
  • Yanında maydonoz ve limonla servis yapın .
  • Afiyet olsun..

5 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

kaç gündür sayıklıyorum görünce arzum depreşti:)))
ellerine sağlık çok güzeller

nevininyemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş.Bayılırım.Ellerine sağlık canım.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ben de özendim şimdi, süper olmuşlar, ellerinize sağlık...

Gurme Şirine dedi ki...

canım ellerine sağlık...
annem ben bekar olduğum zamanlarda çok yapardı :)
ohh yanınada sıcacık çay yada ayran :)
o günler geldi aklıma :)
ellerine sağlık.............

Unknown dedi ki...

Of of, arasına bol yeşillik bir de limon yeme de ne yap:))Ellerine sağlık canım gerçekten şu an canım istedi ne yapacağız!!!