27 Ağustos 2012 Pazartesi

İncirli Muhallebi


        Yine incir severler için harika bir yaz tatlısı. Elimdeki incirleri ne yapsam diye düşünürken muhallebi aklıma geldi. Sevgili Tümayın bloğunda görmüştüm bunu. İncir zamanı geçmeden mutlaka yapın deneyin yiyin diyorum..




İncirli muhallebi için gereken malzemeler
  • 1 litre süt (5 Bardak)
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı şeker
  • 5-6 adet taze incir




Muhallebinin yapılışı
  • İncirlerin kabuklarını soyup rondodan geçirelim.
  • Un,nişasta, vanilya ve şekeri tencereye alıp topaklanmaması için yavaş yavaş sütünü ilave edelim.
  • İçerisine rondodan çektiğimiz incirleri de ekleyip, kaynayıncaya kadar karıştıralım.
  • Kaynadıktan sonra kaselere boşaltıp soğuyunca servis yapalım.
  • Afiyet olsun...
 NOT: Ben üzerini daha önceden incir reçelim vardı onunla süsledim. Siz çektiğiniz incir püresinden biraz ayırıp üzerine koyabilirsiniz. Yada fındık ceviz vs.. süsleyebilirsiniz...

8 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

mımmm nefis olmuş..ellerinize sağlık..İncir sevenler için süper bir tarif..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Kızımla beraber yapmak süper olur...Ellerinize sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım...nefis görünüyor..sevgiler

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık incir nerde ben orda..

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

özellikle çocuklar için besleyici bir muhallebi olmuş. Ellerine sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

sunumu beğendim eminim lezzetide güzeldir ellerine sağlık canım
sıcacık sevgilerimle...

İhlamurcum dedi ki...

Sunum nefis,tarif kolay,hemde tam mevsimi.bayildim.

lezaiztarifler dedi ki...

Bir incir sever olarak en kısa zamanda denemem gereken bir tarif. Ellerinize sağlık çok lezetli görünüyor...