30 Aralık 2012 Pazar

Yufkalı Şiş Kebap


       Dışı kıtır İçi yumuşacık bir lezzet denemenizi tavsiye ederim. Ben köftesini sebzeli yaptım ama siz normal köfte harcıylada yapabilirsiniz.

Yufkalı Şiş Kebap İçin Gereken Malzemeler
  • 2 adet yufka
  • 300 grm kıyma
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet soğan 
  • Bir kaç dal maydonoz
  • 3 diş sarımsak
  • 3 dilim ekmek içi
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı toz biber

Yufkalı Şiş Kebabın Yapılışı
  • Patates, havuç,soğan, sarımsak, maydonoz hepsini birlikte rondoda çektim.
  • Kıymayıda ilave edip bir birine karışıncaya kadar çekmeye devam ettim. (siz isterseniz elinizlede yoğurabilirsiniz)
  • Baharatlarınıda ilave edip iyice köfteye yedirdim.
  • Yufkayı masaya serdim suyla hafif ıslatıp, yarım ay şeklinde ikiye katladım.
  • Orta kısmına köftenin yarısını rulo şeklinde yapıp koydum ve iki kenarını içe katlayıp ruloyu sardım.
  • Diğer yufkayıda aynı şekilde yaptım.
  • 1 cm den biraz büyük dilimler şeklinde kesip çöp şişlere geçirdim.
  • Elektirikli ızgarada köfteler kızarana kadar pişirdim.
  • Üzerine domates sosuyla servis yaptım.
  • Afiyet olsun..
 Domates sosu tarifi için buraya bakabilirsiniz.

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis olmuş canım.sunumda ayrıca güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Harika olmuş canım, sunumda mükemmel, lezzetini düşünemiyorum, ellerine sağlık:)9
İyi yıllar diliyorum, sevgiler canım:))

*mehtap dedi ki...

karnım acıktıııı,harika görünüyor, mutlu yıllar..

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

tam benim aileye uygun bir tarif eline sağlık canım

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

nasıl güzel görünüyor ellerine sağlık marifetli arkadaşım..Yeni yılda gölündeki tüm güzellikler gerçek olsun..Sevgiler..

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.peki havuç içine tatlımsı tadını vermedimi?merak ettim.sizin artık daimi misafirinizim iadeyi ziaret beklerim.

HaticeMutfakta dedi ki...

Hoş geldin sefalar getirdin Rümeysa. Havuç tatlımsı yapmadı zaten 1 tane havuçkullandım. Tatlandırmıyor aksine lezzet veriyor. İstersen kullanmaya bilirsin..