31 Aralık 2013 Salı

Posiyonluk Hamsili Pilav


       2013 yılının son tarifini yayınlıyorum ve herkese hayırlı uğurlu mutlu huzurlu bir yeni yıl diliyorum. Herşey gönlünüzce olsun inşallah..

       Blogda hamsili pilav tarifini güncelledim. Daha önce iç pilavla hazırlamıştım. İç pilav bizim pek damak zevkimize uymadığı için farklı bir pilavla denedim resimledim ve işte o muhteşem lezzet  yayında.
Mutlaka deneyin..

Hamsili Pilav İçn Gereken Malzemeler:
  • 1 kg. hamsi
  • Yeteri kadar mısır unu
  • Biraz tuz
  • Plavı için malzemeler:
  • 2 su bardagı pirinç
  • 1 adet sivri biber
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet domates
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Yeteri kadar tuz
  • 2-3 dal Maydonoz ve dereotu
  • 3 su bardağı sıcak su

Hamsili Pilavın Yapılışı
  • Kuru soğanı küp küp doğrayın ve tere yağında kavurun.
  • Ardından ince doğranmış sivri biberi ekleyin.
  • Rebdelenmiş domatesleri ekleyin.
  • Ardından yıkayıp suda beklettiğiniz pirinçleri tencereye alıp kavurun.
  • Suyunu ilave edip maydonoz ve dereotunu da serpiştirip altını kısın.
  • Temizlenip tuzlanmış balıkları mısır ununa batırıp Yağlanmış fırın kalıbına dizin.
  • Ortasına pişmiş ve demlenmiş pilavı yayın.
  • En üste yine balıkları dizerek kapatın.
  •  derece ısıtılmış fırında kızaran kadar pişirin.
  • Afiyet olsun..

3 yorum:

*mehtap dedi ki...

iyi fikir ama bir kase yeter mi emin değilim:) ellerine sağlık iyi yıllar...

tatlı sefam dedi ki...

sunumda daha kolay olur elıne sağlık ıyı yıllar

kış güneşi dedi ki...

eline sağlık canım mutlu yıllar