30 Eylül 2012 Pazar

Kış Hazırlıkları-2


       Kış hazırlıklarım domatesleri hazırlamakla devam ediyor. Bildiğiniz gibi domatesleri saklamanın bir çok yöntemi var. Konserve, kurutma vs.. gibi. Ama bunların tadında ne kadarda olsa bi değişiklik oluyor. Ben taze halleriyle hiç pişirmeden saklamayı tercih ediyorum. Dolaptan çokardığımda hiç bekletmeden yemeğe koyuyorum. Sanki dalından yeni kopmuş domates tadında oluyor..

  •  Domateslerin kabuklarını ister soyarak ister soymadan yemeklik olacak şekilde istediğinim büyüklükte doğrayıp, buzdolabı poşetlerine  koyarak saklıyorum.
  • Aynı şekilde domatesleri bütün olarakta saklayabilirsiniz. Dolaptan çıkardığınız anda zaten kabukları soyulmaya başlıyor.

       
       Bir başka yöntemde yukarda gördüğünüz domates suları. Bunları Domates Çorbası yapmak için buz tutturarak saklıyorum.

  • Domatesleri bir kaç parçaya bölüp rondodan geçiriyorum.
  • Bir süzgeç yardımıyla kabuklarından ayırıp, kalıplara boşaltarak buz tutturuyorum.
  • Dondurucuda 1 gün beklettikten sonra fazla yer kaplamaması için kalıplardan çıkarıp poşetlere koyarak saklıyorum.


Not: Dondurucudan çıkan domatesleri hiç bekletmeden direk kullanmalısınız.

6 yorum:

ilhan dedi ki...

Ben de öyle çiğden seviyorum ama derin dondurucu kullanım kılavuzlarında kesinlikle çiğ olarak dondurmayın yazıyor. Çok hassas bir konu olduğu için artık pişiriyorum önce. Ellerinize sağlık.

www dedi ki...

Ellerine saglik, Hatice! :)
Ilhan Bey, neden sagliksiz acaba?

vişnap dedi ki...

Ben de aynı şekil donduruyorum domateslerimi ve de diğer bütün sebzelerimi de şimdi aklıma takıldı İlhan beyin demesi.Acaba ne gibi sakıncaları var?

HaticeMutfakta dedi ki...

Ilhan bey ve visnap Sebzeleri çığ sakladigimiz zaman buzlarini cozdurmeden kullanmamız gerekiyor. Bu şekilde tuketilirse bir sakıncası yok diye biliyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım efiyetle yiyin inşallah.Sevgiler

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

Domates suları çok iyi fikir :) ellerinize sağlık