25 Eylül 2012 Salı

Yeni Mikrodalga Fırınım ve İlk Denemem Brownilerim



       Mikrodalga fırınların hayatı ne kadar pratikleştirdiğini biliyoruz. Ama pekte sağlıklı bir yöntem olmadığını biliyorum. Mecbur kalmadıkça da kullanmamaya özen göstericem.
       Kayın babamın hediye olarak aldığı dondurucunun yanında eşantiyon olarak geldi bu fırın. Dondurucudan daha çok buna sevindim diyebilirim :))
       İlk olarak kek yaparak denedim fırını. Gerçekten çok pratik. Biliyorsunuz bir keki pişirmek 45 dk bazen 1 saat sürebiliyor. Ama mikrodalga bu işi sadece 5-6 dk da hallediyor.
     
       Altı dakikada nefis ve pratik bir kek hazırlamak isterseniz Şimdi yaptığım o yumuşacık nefis browninin tarifine geçiyorum..




Mikrodalgada browni için gereken malzemeler
  1. yarım su bardağı sıvıyağ
  2. yarım su bardağı süt
  3. 2 yemek kaşığı kakao
  4. 1 bardaktan bir parmak eksik şeker
  5. 2 adet yumurta
  6. yarım paket kabartma tozu
  7. yarım paket vanilya
  8. 1 su bardağı un




Browni'nin yapılışı
  • Sıvıyağ süt şeker ve kakaoyu derin bir kapta mikserle çırpalım.
  • Bu karışımdan yarım su bardağı ayıralım.
  • Kalan karışıma yumurtaları kırıp tekrar çırpalım.
  • Kabartma tozu, vanilya ve unu ilave edip çırpalım.
  • İster küçük kalıplara paylaştrıp, ister borcama koyup mikro dalga fırında orta derecede 6 dk pişirelim
  • Fırından çıkınca üzerine kürdanla delikler açıp, kalan sosu döküp servis yapalım.


Not: Ben sosu enjektörle küçük keklerin içine sıktım böyle yaparsanız daha harika oluyor.
Mİkrodalganın ayarını resimde gösterdiğim şekilde ayarlarsanız çok daha iyi sonuç alırsınız.


6 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Hiç mikrodalgada kek yapmadım..Çok pratikmiş,ellerinize sağlık..sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

gülerek kullan canım.kek harika olmuş .ellerine sağlık.sevgiler.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

yıllardır mikrodalga kullanırım..hiç keki mikrodalgada yapmak aklıma gelmemişti:))en kısa zamanda bende denicem..özellikle çocukların okuldan gelme saatinde inanılmaz pratik olur..çoook teşekkür ederimm..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

canım güle güle kullan ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Kakao eksik gibiydi. Ilk asamada 2 corba kasigi kakao ekledim. Baya guzel oldu. Apayni mikrodalga bizde de var. Ben 3. asamada yaptim ama.

HaticeMutfakta dedi ki...

Küçük bir ayrıntıyı eklemeyi unutmuşum. Uyarınız için çok teşekkür ederim..