11 Haziran 2015 Perşembe

İçli Açma Kete (kayseri ketesi)

       Kayserinin meşhur içli ketesi bilenler bilirler. Kayseri ketesi Ramazanda sahurlarımızın olmazsa olmazıdır. Hem doyurucu hem lezzetli nefis bir tarif. Yapımı biraz zahmetli gibi görünsede bence değer. Haydi buyurun tarife..

Hamur için Gerekli Malzemeler
  • 4 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ ( Ripsa Aspir Yağı )
  • 2-3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket toz maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un
İçi için
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
Arasına sürmek için
  • 1 paket margarin (yada tereyağ)
Üzerine sürmek için
  • Yumurta sarısı 
  • Susam Çörekotu 


Açma İçli ketenin yapılışı
  • Un hariç  bütün malzemeleri karıştıralım
  • Unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur yoğuralım
  • Üzerini kapatıp en az bir saat dinlendirelim
  • Bu arada içi hazırlayalım
  • Unu yağı ve tuzu tavada iyice kavuralım ve soğutalım
  • Hamuru 9  eşit parçaya bölüp beze yapalım.
  • Açabildiğimiz kadar açıp arasına eritilmiş margarin sürelim
  • Diğer bezeyide açıp üzerine kapatalım tekrar margarin sürelim
  • Üçüncü bezeyide açıp üzerine koyalım
  • Tekrar yağlayıp uçlarını içeri katlayıp kare yapalım ve bir tepsiye koyup dolapta biraz bekletelim
  • Margarin donunca çıkarıp tekrar açalım ve kare olacak  şekilde dilimleyelim
  • Arasına iç harçtan koyup zarf şeklinde kapatalım
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp Susam çörekotu serpelim
  • 170 derecede kızarana kadar pişirelim
  • Afiyet olsun..

 


12 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

Kayseri ketesini birdefa denemiştim ve çok beğenmiştim ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık tamda bugün eşime söylüyordum , sivas dolaylarında yapılan bir kete tarifi var denemem lazım diye ...
harika tesadüf:)

Fulya Süzen dedi ki...

Süper olmuş tam bir bomba ellerinize sağlık:))
Arası kıyır kıyır görünüyor, keşke çok fazla yağlı da olmasalar da ben de yesem:))
Sevgiler...
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Ben de beklerim:)

Unknown dedi ki...

Birazdan yapıcam ilk defa denicem Kars ketesi çok yaparım buda dikkatimi çekti

Fatmanur dedi ki...

Hazır yufkadan da yapabilir miyiz ?

HaticeMutfakta dedi ki...

Maalesef fatmanur hanım mayalı hamur olması lazım

Unknown dedi ki...

Hattie Hanim parasini yollarsan bana 100 tane icli Kate yollarmisin.

Unknown dedi ki...

Hattie Hanim parasini yollarsan bana 100 tane icli Kate yollarmisin.

Unknown dedi ki...

Watsap varsa benim watsapa yazarsiniz +995.555.681450 gurcistan batum siz hopaya yollayacaksiniz aras
Kargo ile artvin/hopa

Unknown dedi ki...

Icli kete istiyorum.yanlis anlamayin six yollayamiyorsaniz nerden alabilirim.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Ketelerı son yaglamadan sonra buzdolabinda 1 gün bekletebilir miyim. Misafirim var ama son gunde yapacağım yemekleri var hamur acma işini son güne bırakmak istemiyorum.cevabınız için şimdiden tesekkurler

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim Beyhan hanım Üzerini örterek bekletebirsiniz.