3 Aralık 2014 Çarşamba

İçli Köfte Nasıl Yapılır

       içli köfte gerek lezzetiyle gerek görünümüyle hepimizin de bayılarak yediği dayanılmaz bir yemek. İçli köftelerimi artık sipariş üzerine de  hazırlıyorum :)) çalışan hanımlara duyurulur. bu da bana büyük bir keyif veriyor. Her neyse şimdi tarife geçelim tarifimi daha önce yine yemekblogları nette yayınlamıştım..

İçli Köfte İçin Gereken Malzemeler
2 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı irmik
1 yumurta
1 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı un
Tuz
Karabiber
Kırmızı tozbiber

İçi İçin
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 adet soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızıtozbiber
  • Salça
  • Maydonoz
  • Kızartmak İçin
  • 1 adet yumurta
  • Sıvıyağ
  • Sosu İçin
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 diş sarımsak
  • Sıvıyağ


İçli Köftenin Yapılışı
İçli Köfte Nasıl Yapılır

  • Bulguru üstünü kapatacak kadar sıcak suyla ıslatıyoruz. (Yaklaşık 2-2,5 bardak suyla)
  • Ağzını kapatıp kabarana kadar bekliyoruz.
  • Daha sonra üzerine diğer malzemelerini hepsini ekleyip iyice yoğuruyoruz.
  • Diğer yandan soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavuruyoruz.
  • İçine kıymayı ekleyip pişene kadar kavurmaya devam diyoruz.
  • Salçasını bahartlarını ekleyip maydonozunu katıp kapatıyoruz.
  • Köftemizden yumurta büyüklüğünde toplar koparıp avucumuzda yuvarlayarak, resimde gösterdiğim şekilde içini oyarak çanak şekli veriyoruz.
  • Hazırladığımız kıymayı köfte çanaklarının içine doldurup, tekrar elimizde yuvarlayarak kapanmasını sağlıyoruz.
  • Bu arada köfteleri yaparken ellerimizi sık sık ıslatıyoruz ki köfteler çatlayıp dağılmasın.
  • Genişçe bir tencerenin yarısına kadar su koyup biraz tuzla birkikte kaynatıyoruz.
  • Köfteleri kaynayan suda 7-8 dakika haşlıyoruz
  • Haşlanan köfteleri yumurtaya bulayıp daha sonra kızgın yağda kızartıyoruz.

  • Afiyet olsun..

5 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Hamarat arkadaşım ellerine sağlık,,nefis olmuşlar...

HaticeMutfakta dedi ki...

teşekkür ederim canım..

yildiz dedi ki...

icli köfteyi ben de cok severim ve de yaparim ama, ben böyle yumurta biciminde yapamiyorum, yuvarlak yapabiliyorum..
Harika gözüküyorlar,ellerinize saglik.Afiyetler olsun

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık satış ve fiyat hakkında bilgi verir misiniz

HaticeMutfakta dedi ki...

05467872575 whatsap numaradan ulaşıp bilgi alabilirsiniz