28 Kasım 2014 Cuma

Ballı Limonlu Kek (Muffin)

      
       Ballı Limonlu Muffin tarifini daha öncede yemekbloglari.net te yayınlamıştım .  Kendi bloğumda da paylaşmak istedim.. 

Ballı Limonlu Kek (muffin)  İçin Gerekli Malzemeler 

  • 2 adet yumurta
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı bal 
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • Alabildiği kadar un


Ballı Limonlu Muffin Nasıl Yapılır

  • Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çarpılır. 
  • Un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeler sırasıyla eklenir. 
  • İyice çırpıldıktan sonra kabartma tozu ve un elenerek ilave edilir. 
  • Tekrar çarpılır Muffin kalıplarına yarısını geçene kadar doldurulur. 
  • 170 derece ısıtılmış fırında kızartma kızaranakadar pişirilir. 
  • Soğuduktan sonra kalıptan çıkarılır üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir. 
  • Afiyet olsun.. 


NOT: Muffin kalıbınız yoksa çay fincanlarının içine bu kağıtlardan koyarak kekinizi doldurup pişire bilirsiniz. 

9 yorum:

Ferkay dedi ki...

Görüntü muhteşem, tadıda mutlaka öyledir. Hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.

Mehriban dedi ki...

muffin hep yaparım, lakin ballı hiç yapmadım. Acaba bal nasıl bir tad verir keklere ? aşırı şekerli mi olur ?

HaticeMutfakta dedi ki...

Ben çocuklara bal yedirmek için koyuyorum. Süper bir tad veriyor. Ama Çok şekerli sevmiyorsanız şeker oranını biraz düşürebilirsiniz.

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim. Umarım beğenirsiniz..

Adsız dedi ki...

Muffin yaptigimda cok sert olmasinin nedeni nedir.yumusak olmasi icin bi puf noktasi varmi acaba

HaticeMutfakta dedi ki...

Hamuru ne kadar sıvı olursa okadar yumuşak olur..

Adsız dedi ki...

Keki kagitlara koyup normal tepsiye dizsem olurmu acaba muffin kek hic yapmad ım sizi beğenerek izliyorum ellerinize yureginize saglik

HaticeMutfakta dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Olur tabiki ama kâğıt kaliplar yayıldığı için iki tane kullanmanız da fayda var.

Nursel dedi ki...

Ben açıkçası 2014 tarihli olduğu için muffin tarifini yorumumu göremezsiniz diye tahmin etmiştim şuan o kadar mutlu oldum ki anlatamam ilginizden dolayı çok tesekkur ederim������ kızım sizden yeni tarif geldiğinde hemen çağırıyor beni zaten o yaptı beni abone telefon onların elinden düşmüyor çünkü neyse kafanızı sisirdim tekrar teşekkürler