18 Ağustos 2014 Pazartesi

Tavuklu Maklube



       Maklubeyi bilenler bilirler ne kadar lezzetli bir yemek olduğunu. Ben bu sefer farklı bir sunum denemek istedim. Pişirim esnasında bir iki değişiklik yaptım. Tencere yerine kalıp kullanınca yemeği fırına verdim. Mutlaka denenesi bir tarif lezzet bir numara deneyip görün derim :)

Maklube İçin Gerekli Malzemeler
  • 1 adet tavuk ğöğsü
  • 2 adet patates
  • 1 su bardağı bezelye
  • 2 su bardağı pirinç
  • 4 su bardağı sıcak su
  • Tuz
  • Karabiber


Maklubenin Yapılışı
  • Pirinçleri tuzlu ve ılık suda 15 dk bekletiyoruz.
  • Patatesleri soyup küp şeklinde doğrayıp kızartıyoruz.
  • Bu arada 2-3 yemek kaşığı sıvı yağda kuşbaşı doğranmış tavukları soteliyoruz.
  • Yemeği pişireceğimiz kalıba önce tavukları sonra patatesleri ve bezelyeleri yerleştiriyoruz.
  • En üstede bol suda yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri koyuyoruz.
  • karabiber ve tuz ilave edip suyunu ekliyoruz.
  • Ağzını kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz .(Ben kalıp kullandığım için fırına verdim)
  • Piştikten sonra 10 dk dinlendirip kalıbı büyük bir tepsiye ters ceviriyoruz.
  • Etrafına olmazsa olmazı salata ve yoğurtla süslüyoruz.
  • Afiyet olsun..

4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir sunum canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

*mehtap dedi ki...

ay bunu bozmaya kıyamaz insan, ellerine sağlık.

HaticeMutfakta dedi ki...

teşekkür edeim arkadaşlar..

Adsız dedi ki...

Sitenize bayıldım tek kelimeyle harika
içinden çıkamıyorum tariflerin hepsimi güzel olur sizin sayenizde sebze yemeği tariflerim çoğaldı
bu tarifi kek kalıbına yerleştirmişsiniz fırında hiç sorun olmadı değilmi kaç derecede pişti

eda prlk