21 Ağustos 2014 Perşembe

Kahvaltılık Cevizli Köz Biber Ezmesi (muhammara)

       

        Nefismi nefis bir kahvaltılık tarifiyle geldim. Hatay yöresine ait bir sos diye biliyorum. Yapımıda yemeside oldukça kolay. Közlenmiş biber ezmesi ayrıca muhammarada deniliyor. Tarifi ben kendi usulümce ayarladım. Sizde damak zevkinize göre azaltıp eksilte bilirsiniz. Yada tarife birebir uyup bu lezzeti yakalayabilirsiniz :))
Köz Biber Ezmesi İçin Gereken Malzemeler
  • Yarım kilo kırmızı biber (etli olanlardan)
  • 2 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 çay bardağı ceviz içi
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Kekik
Közlenmiş Biber Ezmesi Nasıl Yapılır
  • Biberler fırın ızgarasına konularak közlenir ve kabukları soyulur.
  • Rondoda iyice püre kıvamına gelinceye kadar çekilir.
  • Sırasıyla sarımsak, salça, sirke, sıvıyağ, ceviz ve galeta eklenerek tekrar çekilir.
  • En son baharatları ilave edilir. 
  • Baharatları çay kaşığının ucuyla aşırıya kaçmadan kulanalım tadını kontrol ederek ayarlayalım.
  • Sosumuz servise hazır. 
  • Afiyet olsun..

6 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

KÖZDE OLUNCA MİS GİBİDE KOKMUŞTUR,NEFİS GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK CANIM..AFİYETLE..

HaticeMutfakta dedi ki...

aynen öyle nurşenciğim. çok teşekkür ederim..

mehmet cemal dedi ki...

Ellerinize sağlık çok beğendim.

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Buzdolabında mı buzlukta mı saklanıyor?

HaticeMutfakta dedi ki...

Kapalı bir kavanozla buz dolabında saklayabilirsiniz