1 Temmuz 2014 Salı

Biberli Ekmek



       Biberli ekmek benim daha önce yiyip çok beğendiğim bir lezzetti ben de denemek istedim.  Mersinde çok sık yapılır Mersin'in biberlisi diye bilinir. Genelde bol acılı yapılır. Tabi siz acı yiyemiyorsanız isteğinize göre hazırlayabilirsiniz. Tarif uzun zamandır yayınlanmayı bekliyor. Kısmet bu güneymiş. Sahurda, iftarda, kahvaltıda, ikindi çayında yada yanında bir bardak ayranla müthiş olur.. Herkese mutlu huzurlu hayırlı ramazanlar diliyorum..

Biberli Ekmek İçin Gereken Malzemeler
2 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ (ben aspir yağı kullanıyorum)
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar un

Üzeri İçin
3 adet soğan
1 çay bardağı sıvıyağ (Aspir yağı)
5 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı susam (çok yakışıyor)
Karabiber, pulbiber, kekik, kimyon

Biberli Ekmek Nasıl Yapılır
Ilık süt, su ve sıvıyağ derin bir kaba alınır içerisine maya, şeker ve tuz eklenerek karıştırılır.
Un azar azar ilave edilerek poğaça  hamuru kıvamında yoğurulur.
Hamurun üzeri kapatılıp mayası gelene kadar bekletilir (yarım saat)

Bu arada üzerine sürülecek malzemeler hazırlanır.
Tavaya sıvıyağ konulup yemeklik doğranmış soğanlar kavrulur.
Biber salçası, domates salçası, susam ve baharatlar eklenip 5 dk kızartılır,
Soğuması için bir kenara alınır.

Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler koparılıp parmak uçlarıyla tepsiye yayılır.
Üzerine hazırladığımız harçtan iki yemek kaşığı konulup sürülür.
Hepsi bitince tepside 10-15 dakika bekletilir (tepsi mayası daha güzel kabarması için)
170 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun..

2 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuşlar sevgiler...

Unknown dedi ki...

cok guzel görunuyor ellerınıze saglık.. cok severım.. mersin e özgü diye bılıyorum.. istanbulda hıc görmedım..
deneyecegım en kısa zamanda.. salcadan yapmak bıraz tuz acısından yapılamaz gıbı tuzsuz bır salca bulmak da zor.. nasl alırız tuzunu ya da taze bıberı haşlasak robottan gecırsek olmazmı .. nasıl yapıyorlardı unuttum