28 Kasım 2013 Perşembe

Kıbrıs Tatlısı (Rum Tatlısı)

     

       Merhaba arkadaşlar, evinizde bayat ekmekler birikiyorsa onları çöpe atmak yerine mutlaka değerlendirin. Ben bayat ekmeklerimi önce kurutup sonra rondodan geçirdim eleyerek kavanozlara doldurdum. Tavukları panelerken, köfte yaparken, tatlılarda ve daha bir sürü yemekte çok işime yarıyor. Hem para verip  galeta unu almıyorum hemde ekmeklerim çöpe gitmiyor çok işime yarıyor.

       Evde kendi yaptığım galeta unumla nasıl bir tatlı tarifi yapabilirim derken, arkadaşlardan kıbrıs tatlısı önerisi geldi. Kıbrıs tatlısı, Rum tatlısı, yada Galeta unlu tatlı gibi farklı isimleri var. Bende hemen mutfaga girdim. İşte o lezzetli nefis tatlının tarifi...



Kıbrıs Tatlısı İçin Gereken Malzemeler

4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvıyağ ( Ripsa Aspir Yağı )
yarım çay bardağı su
1 su bardağı galeta unu
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 su bardağı çekilmiş ceviz yada fındık
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Kreması İçin
1 litre süt
4 yemek kaşığı un (tepeleme dolu)
1 çay bardağı şeker
1 paket toz kremşanti

Şerbeti İçin
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker



Kıbrıs Tatlısının Yapılışı
Tatlımızın ilk önce şerbetini hazırlıyoruz.
Suyla şekeri ocağa alıp eriyene kadar karıştırıyoruz.
Kaynamaya başlayınca altını kısıp 10 dk kaynatıyoruz.
Tatlı için yumurtaları ve şekeri köpürünceye kadar çırpıyoruz.
Sıvı yağ ve ılık suyu ekleyip biraz daha çırpıyoruz.
Ardından galeta unu, ve diğer bütün malzemeleri ekliyoruz.
Yağlanmış kare borcama döküp, altı üstü kızarana kadar 150 derecede pişiriyoruz.
İlk sıcaklığı geçince soğuk şerbeti döküp çekmesini bekliyoruz.
Bu arada kırema için süt un ve şekeri karıştırıp kaynayıncaya kadar pişiriyoruz.
Kaynadıktan sonra toz kremşantiyi üzerine döküp mikserle 3 dk çırpıyoruz.
Şerbeti çeken tatlının üzerine kremayı yayıp üzerini cevizle süslüyoruz.
Dolapta 2-3 saat dinlendirip dlimleyerek servis yapıyoruz.
Afiyet olsun...

14 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis görünüyor,yapılacaklar listeme hemen ekledim.ellerinize sağlık..

*mehtap dedi ki...

bu tatlıyı bende her okuduğumda denemek istiyorum, harika görünüyor, eline sağlık.

Banu dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle...

Banu dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle...

Banu dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle...

uyar ve yemekler dedi ki...

canım bugün fesbukta bu güzel tarifini gördüm çok beğendim ellerine sağlık mükemmel görünüyor

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bu tarif hakikaten çok güzel. Hala yapmayan varsa mutlaka tez vakitde denesin. Ellerine sağlık.. Aspir yağınada bakacağım..:)

Adsız dedi ki...

Tuzlu tatli karişık bir tat galeta unu bence yakişmamiş..

hatice mutfakta dedi ki...

Tuzlu tatli karışık degil sadece tatli :))

Adsız dedi ki...

Bende birazdan deniycem cok guzel görünüyor ^^ :)

HaticeMutfakta dedi ki...

Kolay gelsin. Umarim begenirsiniz..

adsiz dedi ki...

Denemedim ama deniycem çok güzel gorunuyo ellerine saglik

vanilins dedi ki...

Canım ellerine sağlık,nefis bir tatlı bu..Afiyetle

Tarık dedi ki...

Üçtür yapıyorum herkez çok beyeniyor