30 Eylül 2013 Pazartesi

Fincanda Çikolatalı Kek


      Artık okullar açldı çoçukların beslenme çantalarına çeşitli alternatifler arıyoruz. İşte bu fincanda kek çok pratik ve değişik duruyor. Kek yaparken kekimin bir kısmınıda çay fincanlarına paylaştırdım. Fırında aynı anda pişirdim. Çok lezzetli oldu. Mutlaka denemelisiniz..

Fincanda Çikolatalı Kek İçin Gerekli Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kakao (20gram)
  • Aldığı kadar un (Yaklaşık 2,5-3 Su bardağı)


Çikolatalı Kekin Yapılışı
  • Yumurta ve unu köpürünceye kadar çırpalım.
  • Ardından sıvıyağ ve sütünü ekleyelim.
  • Kakaoyu ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • Kabartma tozu ve vanilyayı una ekleyip süzgeç yardımıyla eleyerak ilave edelim.
  • Fincanları sıvı yağ ile hafif yağlayıp yarısına kadar dolduralım.
  • 170 derece soğuk fırında pişirelim. soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım
  • Afiyet olsun..


7 yorum:

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, bardak fikri de iyi bir fikir, ellerinize sağlık...

kış güneşi dedi ki...

değişik alternatiflere en çok çocukların hoşuna gidiyor bayılıyorlar eline sağlık canım,kelime doğrulatma kalkarsa daha çok yorum yapabiliriz

hatice mutfakta dedi ki...

Tesekkur ediyorum canim. Uyarin icinde cok saol. Hemen duzenliyorum. Kelime dogrulatmayi kullanmiyorum ama bloggerin kafasi karisik bu aralar kafasina gore isliyo.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar :)

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık ıyı bayramlar

Adsız dedi ki...

Her bardakla olurmu?

HaticeMutfakta dedi ki...

İnce bir çay bardağının fırına dayanabileceğini zannetmiyorum. Ama kalın su bardaklarıyla deneyebilirsiniz...