18 Temmuz 2013 Perşembe

Tahinli Sebzeli Patates Köftesi

Tahinli Sebzeli Patates Köftesi İçin Gerekli Malzemeler:
3 adet haşlanmış patates
1 adet rendelenmiş kabak
1 adet rendelenmiş domates
1 adet rendelenmiş havuç
3 diş sarımsak
1 çay bardağı tahin
1çaykaşığı kekik
Dereotu
2 çay bardağı un
Karabiber
Kimyon
Tuz

Kızartmak için
1 su bardağı galeta unu
2 adet yumurta



Tahinli Sebzeli Patates Köftesi Nasıl Yapılır?
Haşlanıp ezilmiş patatesin içerisine kabağı ve havucu ve domatesi ve sarımsağı rendeleyelim.
Baharatlarını unu dereotunu ve tahini ilave edip bir güzel yoğuralım.
Misket büyüklüğünde köfteler yapıp tepsiye dizelim.
Eğer yapışıyorsa yuvarlama işlemini galeta unuyla yapabilirsiniz.
Köfteler bitince biraz dolaba kaldırıp dinlendirelim.
Servis yapacağımız zaman önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak bol yağda kızartalım.
Yanına sarımsaklı yoğurt yada domates sosu çok yakışıyor.
Ben domates sosuyla servis yaptım.
Afiyet olsun..


3 yorum:

kış güneşi dedi ki...

ne güzel bir tarif süper eline sağlık canım

Lezzet Taneleri dedi ki...

ben tahini kısırda denemiştim.Harika lezzet katıyor.Eminim köftelere de farklı bir lezzet katmıştır.Nefis olmuş...Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

ımmmm tahin tadını merak ettim şimdi.Ellerine sağlık canım..