14 Ocak 2013 Pazartesi

Revani Tatlısı



        Herkese mutlu bir hafta dileklerimle, bu kolay revani tarifimi hemen vermek istiyorum. Eskiden çok sık yapardım. Bu aralar neredeyse hiç yapmadığımı farkettim. Bloğumda da olmadığını görünce hemen eklemek istedim. Ben revaninin çok kalın olanını sevmiyorum. oyüzden büyük boy borcam kullandım. Bana göre en ideal ölçü de bu.

Revani İçin Gereken Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
Şurubu İçin
  • 3 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • Birkaç damla limon suyu


Revani'nin  Yapılışı
  • Yumurtaları ve şekeri çırpma kabına alıp, köpürene kadar çırpalım.
  • Sıvıyağ, yoğurt ve irmiği ekleyip 2 dk. daha çırpalım.
  • Unun içine kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip, daha iyi kabarması için eleyerek ilave edin.
  • Margarinle yağlanmış borcama  dökelim.
  • Fırını önceden ısıtmamıza gerek yok. 170 dereceye  ayarlayıp kızarana kadar fırını açmadan pişirelim.
  • Şurubu için suyla şekeri ocağa koyup, 10 dakika kısık ateste kaynatalım. 
  • Bir kaç damla limon suyu ilave edip 5 dk daha kısık ateşte  kaynatıp kapatalım.
  • Revani piştikten sonra biraz bekleyelim. İdeal kıvam için şurubun ve revaninin ikisininde ılık olması gerekiyor.
  • Şurubun tammını döküp tekrar kapalı fırına sürüp çekmesini bekleyelim.
  • Şekeri tamamen çekince tatlımız servise hazırdır.
  • Dilimleyerek istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
  • Kırılmış ceviz ve hindistan cevizi çok yakışıyor..
  • Afiyet olsun..

Not: Borcama dökün diyorum çünkü altının da piştiğinden emin olmak için.  Altı tam pişmezse revani şekeri çekince dağılır. 

4 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Su goruntu beni benden aldi. En sevdigim Tatli. Ellerine saglik caniM. Iki dilim yok yok uc dilim alsam:))

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Reviniyi cok severim ve harika gorunuyor , emeklerone saglik haticecigim.
Mutlu haftalar...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bir porsuyon kebap istiyorum üzerinde tatlı:)
Ellerine sağlık cnm şerbetli tatlıların en meşhurudur revani, :)

Adsız dedi ki...

2 gün önce misafirlerim için yaptım gerçekten çok güzel oldu biraz şerbeti az geldi daha hafif oldu biz çok beğendik.