14 Ocak 2013 Pazartesi

Hasan Paşa Köftesi


       Yine sunumu çok şık olan bir yemek, muhtesem görünümüyle masalarımızı süslüyor, lezzetiyle  miğdenizi şenlendiriyor.. Osmanlı saray mutfagına ait bir yemek. Mutlaka deneyin.

Hasan Paşa Köftesi İçin Gereken Malzemeler
  • 500 grm kıyma
  • 1 adet rendelenmiş soğan
  • 3 dilim bayat ekmek içi
  • Bir kaç dal maydanoz
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kırmızı tozbiber
  • Kimyon
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ

Patates Püresi İçin
  • 4-5 adet patates
  • 1 yemek kaşığı tereyağ yada margarin
  • Tuz 
  • Karabiber
Üzeri için
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • Kaşar peyniri

Hasan Paşa Köftesinin Yapılışı
  • Köfte malzemelerini bir kaba alıp iyice yoğuralım.
  • Elimizi hafif ıslatarak çanak şekli verelim.
  • Yağlanmış tepsiye dizip fırında hafif yarı kıvamda pişirelim.
  • Haşlanmış patatesleri tereyağıyla birlikte tuz, karabiber ekleyerek, iyice püre haline getirelim.
  • Pişen köftelerin içine küçük birer dilim kaşar peyniri koyalım ve üzerine patates püresini bastırmadan dolduralım. 
  • Tekrar birer dilim kaşar koyarak üzerine  suyla ezdiğimiz salçalı sosu gezdirelim.
  • Kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirelim. 
  • Sıcak servis yapalım .
  • Afiyet olsun..

15 yorum:

leylaileyemeksaati dedi ki...

cok ama cok lezzetli görünüyor canim ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Çok nefis olmuş en sevdiğim yemeklerdendir Hasanpaşa köftesi. Revani de arkasından harika gitmiştir :))

Ellerine sağlık..

Gurme Şirine dedi ki...

ben bu köfteyi çok severim...
çok çoook lezzetli olur....
ellerine sağlık canım......

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık canım benim denenip ayıla bayıla yenenlerden kendisi :)

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Gerekten sunumu güzel olmuş. Bu akşam bende köfte yaptım ama bundan değil. Bir daha ki köftem mutlaka bu olucak. Ellerine sağlık cnm.

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyor.Ellerin dert görmesin.

ferahcalezzetler dedi ki...

görüntüsü muhteşem,elinize sağlık.Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için de teşekkür ederim..

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Bayılırım, ellerine sağlık..Köfte ve patates püresi olunca yenmez mii ? :)

seviminaskanasi dedi ki...

Görünümü gerçekten çok hoş ellerine sağlık , bayıldım aldım bir tane dayanamadım :) sevgiler

leylaileyemeksaati dedi ki...

bugün menümde hasanpasa köftesi var.ama ben daha koalya kacicam.bakalim nasil olucak

HaticeMutfakta dedi ki...

Hadi kolay gelsin canım inşallah beğenilir ..

sarımutfak-hande dedi ki...

hem lezzetine hem görüntüsüne bayılıyorum
ellerine sağlık çok güzel olmuş

canikom dedi ki...

bu ne güzellik............harika...kıymaya yoğururken yumurta koymuyor muyuz............

HaticeMutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim canicom. Hayır yumurta konmuyor..

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

ellerine sağlık. Bende çok seviyorum. Tam davet sofraları için..