5 Ocak 2013 Cumartesi

Beşamel Soslu Fırında Karnıbahar

Beşamel Soslu Fırında Karnıbahar İçin Gereken Malzemeler
  • 1 adet orta boy karnıbahar
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 s bardağı kaşar peyniri rendesi
  • Karabiber
  • Tuz


Beşamel Soslu Fırında  Karnıbahar'ın Yapılışı
  • Karnıbaharın çiçeklerini ayırıp tuzlu suda yumuşayıncaya kadar haşlayalım.
  • Beşamel sos için, margarini ve unu bir tavada kavurup sütünü ilave edelim.
  • Sürekli karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirelim.
  • İçine kaşar peynirinin yarısını tuzu karabiberi atıp ityice karıştırıp kapatalım.
  • Cam fırın tepsisini yağlayalım.
  • Beşamel sosun yarısını karnıbaharlara ilave edip karıştıralım.
  • Tepsiye yerleştirelim.
  • Kalan sosu da üzerine sürelim ve kaşar rendesi serpip fırına verelim.
  • Üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
  • Dilimleyerek servis yapalım.
  • Afiyet olsun..

13 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Buna bayılırım işte ellerine sağlık canım. İyi akşamlar.

Gurme Şirine dedi ki...

beşamel soslu yemekleri çok severim :))
canım ellerine sağlık......

Unknown dedi ki...

hımmmm :) bayılıyorum bu lezzete :) ellerine sağlık canım

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bence karnibaharin en lezzetli halî ellerine sağlık Hatice.
Sevgiler

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Seni izliyorum haberin olsun :)

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ooo süper olmuş, ellerinize sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

ailecek severiz sık sık yaparım bende
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

birazdan deneyeceğim, umarım lezzetli olur:)

Adsız dedi ki...

karnabahara bayılırım ama hazır beşamal sos kullansam olurmu

HaticeMutfakta dedi ki...

Olur tabi neden olmasın.. Şimdiden afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Teşekkur ederim tarifiniz için yaptım ve harika oldu. Kızartmasını yapardım samırsaklı yogurt soslu fakat bu şeklide çok lezzetli tavsiye ederim.

hatice mutfakta dedi ki...

Cok sevindim afiyet olsun..

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık. Bende çok yapıyorum ama bazen pratik olsun diye yumurta, un, sıvı yağ ve süt karıştırıp pişirme den dökuyorum. Fırında pisip Beşamel oluyor zaten 😊