28 Kasım 2012 Çarşamba

Ödemiş Köftesi

       Ödemiş köftesini özelliği  ekmek içi veya galeta unu yerine irmik kullanılıyor olması ve çok fazla baharat kullanılmuıyor olması. Vede Ekmeklerin tereyağında kızartılıyor olması..

Ödemiş Köftesi İçin Gereken Malzemeler
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 çay bardağı irmik
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Maydonoz
Servis için
  • 4-5 dilim ekmek (Pide olursa daha iyi)
  • Domates
  • Biber
  • Tereyağ
  • Kırmızı tozbiber


Ödemiş Köftesinin Yapılışı
  • Kıymaya baharatlarını katıp irmikle birlikte elimizi ılık suyla ıslatarak iyice yoğuralım.
  • Yoğurduğumuz köfteleri en az 4-5 saat dolapta dinlendirelim ki irmiklerin şişmesi gerekiyor.
  • Daha sonra avucumuzda yuvarlayıp teflon tavada az yağda kızartalım.
  • Başka bir tavaya biraz tereyağ koyup eritelim içine toz kırmızı biberi atıp kızartalım.
  • Ekmekleri bu tereyapğında kızartıp tabağa alalım.
  • Üzererine köfteleri alalım. Ve tavada hafif sotelenmiş biber ve domateslerle süsleyelim.
  • Afiyet olsun..

12 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Oy oy oy harika, ellerine sağlık, çağır geliyorum.

Unknown dedi ki...

Nefisssssss görünüyor. Ellerinize sağlık.

nevininyemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

hoşgeldin canım..nefis görünüyor köfteler ellerine sağlık..

Şirince Tatlar dedi ki...

mmm ilk kez görüyorum desem, ama nefis görünüyor karnım acıktı sanki elinize sağlık nam nam nam..:))

LaMa dedi ki...

deneyecegim....

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor köfteler Hatice abla bir gün bize de yapsan da yesek :)

HaticeMutfakta dedi ki...

İnşallah yaparım hep beraber yeriz Ahmet'ciğim :))

canikom dedi ki...

bayıldımmmm...deneyeceğim

Ferhat dedi ki...

Hatice Hanımefendi; Ben, tarifinizi uyguladım. Gerçekten çok lezzetli oldu. Hiç böyle lezzetli köfte yememiştim. Kaleminize sağlık. Lezzetli günler diliyorum. 26 Mayıs 2013 Recep Uysalerler.

Adsız dedi ki...

Hatice hanım. Nekıyması danamı kuzumu. Etin neresinde ödemiş köfte demişsiniz. Belitmemişsiniz

HaticeMutfakta dedi ki...

ben dana kıyma kullandım . isterseniz kuzuda kullanabilirsiniz..