14 Kasım 2012 Çarşamba

Mİsket Köfteli Patlıcan Beğendi (Hünkar Beğendi)


       Hünkar beğendinin etlisini, tavuklusunu, şimdide köftelisini yaptım. Her haliyle mükemmel bir yemek. .Ama hünkar bunuda beğenirmi bilmiyorum :))  Hala yapmayanlar varsa ısrarla deneyin diyorum.

Misket Köfteli Hünkar Beğendi İçin Gereken Malzemeler
  • 3 adet közlenmiş patlıcan
  • 50 gram margarin
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • Tuz 
  • Karabiber
Köftesi İçin Gereken Malzemeler
  • 250 gr kıyma
  • 2 yemek kaşığı galeta unu (Yada 2 dilim ekmek içi) 
  • 1 adet rendelenmiş soğan
  • Tuz,karabiber,kırmızı biber, kimyon
Domates Sosu İçin Gereken Malzemeler
  • 2 adet domates
  • 3 diş sarımsak
  • Tuz
  • maydonoz

Misket Köfteli Patlıcan Beğendinin Yapılışı
  • Önce köfte malzemelerini hepsini birlikte yoğurup misket şeklinde köfteler yapalım.
  • Köfteleri unlayıp bir kenara kaldıralım.
  • Begendi için patlıcanları közleyip kabuklarını soyup, incecik kıyalım.
  • Tavaya margarini ve unu koyup, un sararıncaya kadar kavuralım.
  • Ardından doğranmış patlıcanları ekleyip tuz karabiber atıp sütünü ilave edelim.
  • Koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirelim.
  • Bu arada köfteleri tavaya az sıvı yağ koyup kızartalım ve tabağa alalım.
  • Aynı tavada domatesleri rendeleyip sarımsakla birlikte tuz ilavesiyle soteleyelim ve köfteleri bu sosun içine alalım 2 dakika ısıtıp altını kapatalım.
  • Beğendiyi servis tabağına alalım.
  • Üzerine köfteleri serelim  maydonoz ve pulbiberle süsleyip ve afiyetle yiyelim.

14 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Cok guzel olmus Eline saglik canim afiyet Olsun.

Unknown dedi ki...

yemeğin çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık hemşerim yorumun için çok teşekkürler hoşcakal

Gurme Şirine dedi ki...

harika ...
elleerine sağlık canım...

anne eli gibi dedi ki...

köfte ve beğendi her ikisine de bayılırım,bir arada harika olur.ellerine sağlık...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık,nefis bir yemek olmuş..Beğendi olsunda neli olursa olsun..Bayılıyorum..

ihlamurcum dedi ki...

Vallahi bence hünkar bunu daha da çok beğenebilir.Elinize sağlık,nefis.

Bak Bu Harika dedi ki...

Bende bunu et olmayınca kıymalı yapıyordum ama bu da süper bir fikirmiş.

durutarifler dedi ki...

Hatice bu tam bir bomba olmuş. Bir sürü hünkar beğendi yaptım ama köfteli hiç aklıma gelmemiş. Ellerine sağlık
Sevgiler

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Bence hünkar beğenir beğenmezse bana gönder ben sevdim:))Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Köfteli hünkarbeğendi hiç yapmadım hep etli yaparım ama bu nasıl güzel görünüyor, ellerine sağlık..

pembelideniz dedi ki...

Allahım bu çok güzel gözüküyor.

Denemek lazım ellerine sağlık :)

Süreyya dedi ki...

Hepsi çok güzel olmuş ama bu ayrı güzel görünüyor,ellerinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

Coook canim cekti yaa ama disimi cektirdim yemek yiyemiyorumm iyi olsydim hic usenmez hemen yapardim

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Haticecim beğendili yemeklere bayılıyorum. Ellerine sağlık nefis olmuş!!!