28 Eylül 2012 Cuma

Kahvaltılık Pizza Poğaçalar



       Kahvaltı için yaptığım pizza poğaçalarım çok lezzetti oldular. Aynı hamurla normal poğaçalarda yaptım pofidik pofidik kabardılar. Mutlaka deneyin diyorum..
     
       Ben yaptığım poğaçaları buzdolabı poşetine koyup dondurucuya kaldırdım. Sabah kahvaltılarında yeteri kadar çıkarıp mikrodalgada ısıtarak servis yapıcam. Böylelikle bayatlamadan hep tazecik kalıcaklar.


 
Poğaça için gereken malzemeler 
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kuru maya
  • 1 adet yumurta (sarısı üstüne beyazı içine)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un


İçi için gereken malzemeler
  • Beyaz peynir
  • Pulbiber
  • Domates
  • Biber
  • Maydonoz



Resim yazısı ekle


Pizza poğaçanın yapılışı

  • Sütü ve sıvı yağı bir tencereye alıp ılıtalım.
  • İçine mayayı ve şekeri koyup eritelim.
  • 1 yumurtanın sarısını ayırıp beyazını içine kıralım.
  • Tuzunuda ilave edip, yeteri kadar un ilavesiyle çok sert olmayacak şekilde yoğuralım.
  • Ağzını kapatıp mayalanmaya bırakalım.
  • Hamur mayalandıktan sonra elimizle istediğimiz büyüklükte koparıp şekil verelim.
  • Hazırladığımız poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp tepside biraz kabarmasını bekleyelim.
  • Daha sonra 150 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.
  • Mis gibi poğaçalar hazır.
  • Afiyet olsun..



Not: Hamur kabarıp göz göz olduğu zaman mayalanmış demektir.
Poğaçaları yaparken un yerine ellerinizi sıvı yağa batırarak yaparsanız poğaçalar daha güzel görünecektir.


15 yorum:

Mutfak Dili dedi ki...

Ay Allahim aklima mukayet ol. Tam da benim diyet yaptigim zamanda..
Bu ne guzellik boyle..
Eline saglik olsun canim..
Oyle yapasim var cocuklarin beslenme cantalari icin ama korkuyorum dayanamaz yerim diye.. Ama yok haftaya yapayim insallah. Cocuklar cok seviyor bunu..
Harika.
Super Mukemel..
Aldim bir iki tane biuzim bucurlere canim benim..
Yerine sevgilerimi koydum
Hayirli gunler..

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

HaticeMutfakta dedi ki...

Mutfak dili çok teşekkür ederim. Madem diyettesin sen zahmet etme. Alıver şurdan çoçuklara bir kaç tane:))

Sevgiler..

HaticeMutfakta dedi ki...

Çok teşekkür ederim Fuat bey..
Selamlar..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

hazırından farksız üstelik daha lezzetli olduğuna eminim bende denicem bizim boncuklar için..sevgiler

Unknown dedi ki...

Tam haftasonu kahvaltısına yakışır bir tarif. Ellerine sağlık

Mutluanne dedi ki...

Sabah sabah nasıl da canım çekti valla hasta yatağımda kalkıp yapasım geldi.Size afiyet olsun.Takipteyim bana da beklerim
Sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

ellerinize sağlık...
çok güzel görünüyorlar...
size gelebilir miyim :)))
yanınada çay verebilir misiniz? :)))
süper ya süper........

HaticeMutfakta dedi ki...

Sevgili vanilins ve fatoş çok teşekür ederim. Denemelisiniz.
Mutluanne çok geçmiş olsun. Sana bir bardak sıcak çayla birlikte gönderiyorum.
Gurme şirine, tabiki gelebilirsin. Başımın üstünde yerin var canım her zaman beklerim:))

Unknown dedi ki...

Akşam akşam mutfağa koşup pizza yapasım geldi:)
Şahane gözüküyorlar canım ellerine emeğine sağlık..
Hayırlı akşamlar diliyorum,muhabbetle..

canikom dedi ki...

gözlerime inanamadım.tamda böyle bit minik pizzacık tarifi ararken...harika...deneyeceğim.teşekkürler.....
not.....şeklini nasıl verdiniz acaba

HaticeMutfakta dedi ki...

Canım cevap biraz geç oldu ama kusura bakma. Pizzaları yuvarlak açıp, kenarlarından sündürüp tekrar üzerine kapattım.

canikom dedi ki...

merhaba
Pizzaları yuvarlak açıp, kenarlarından sündürüp tekrar üzerine kapattım demişsiniz anlayamadım açık anlatabilir misiniz acaba

HaticeMutfakta dedi ki...

Hamurları yuvarlak açıyorum.kenarlarından tutarak uzatıyorum. Uzattığım hamurları üzerine tekrar koyuyorum. Havuz şeklinde oluyor. Umarım açık olmuştur..

Adsız dedi ki...

Cok tesekkur ederim. Simdi yapiyorum. Turk yemek cok seviyorum. Sizin tarifler kolay takip etmek. Andrea, Ankara