30 Mayıs 2012 Çarşamba

Dereotlu Kabak Çırpması


       Benim çok sevdiğim yaz yemeklerinden biriside kabak çırpmasıdır. Eşim çok sevmediği için fazla pişiremiyorum. Bu nedenle tadını özleyerek ve yumularak yediğim bir yemektir. Birde bu yemege sarımsaklı yoğurdu ve üzerine dereotunu çok yakıştırıyorum...

Malzemeler
  • 4-5 adet taze kabak
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 3 adet domates
  • 1Çay bardağı pirinç
  • 100 grm kıyma
  • Bir kaç dal dereotu
  • Tuz karabiber salça
Yapılışı
  •  Soğanı yemeklik doğrayıp kıymayla birlikte kavuralım.
  • Biberleri ve soyup küçük  küçük doğradığımız kabaklarıda ilave edelim.
  • Salçasını ve baharatlarını ilave edip Kabaklar sararıncaya kadar kavurmaya devam edelim.
  • En üste domatesleri ilave edip 1 çay bardağı sıcak su ilavesiyle pişmeye bırakalım.
  • Kapağını kapatıp altını kısıp kendi halinde kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirelim.
  • pişmeye yakın yıkayıp suda beklettiğimiz pirinçleri ve dereotlarını ilave edelim.
  • Gerekirse suyunu kontrol edip su ilave edelim.
  • Pirinçler pişince altını kapatalım.
  • Üzerine sarımsaklı yoğurt çok yakışıyor.
  • Afiyet olsun...

3 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

Adı ne hoş olmuş,çırpma.Ben bunu sevdim, çünkü kabağın kaloriside çok azdır.Diyet olmuş bu,elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Bloguma yaptıgın güzel ziyaret ve yorumun için teşekkürler ederım.
Blogun çok güzel çok beyendım.Bu kabak yemegini bende çok severım.Aslında kabaklı bütün tarifler tam benlik.Ellerıne saglık canım.Bloguma yenıden beklerim.

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba bana bıraktığınız güzel yorum için çok teşekkür ederim...
sizi izlemye aldım...
bu arada kabak yemeğiniz harika görünüyor...
ellerinize sağlık...
sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...
kocaman sevgiler....