11 Ağustos 2012 Cumartesi

Yumurtalı Ramazan pidesi


       Yumurtalı Pide tarifimi yediden güncelledim. Ramazan pidenizi evde yapmak isterseniz buyurun bi göz atın :))



       Eşimin yoğun iş temposu yüzünden dün akşam ekmeksiz kaldım. Çareyi hamur yoğurmakta buldum... İyikide yapmışım. Miss gibi yumurtalı pideler çıktı ortaya...

Malzemeler
  • 1 paket kuru maya
  • 2-3 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 5 su bardağı ılık su
  • Aldığı kadar un





Yapılışı
  • Unun ortasını açıp mayayı tuzu ve yoğurdu ilave edelim.
  • Yeteri kadar suyla normal ekmek hamuru kıvamında yoğuralım.
  • Sonra istediğimiz büyüklükte bezeler yapıp
  • Yağlı kağıt serili tepsiye elimizle yayalım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpelim.
  •  Elimizle şekillendirip, biraz tepside kabarmasını bekleyelim.
  • 200 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.
  • Ben acil olduğu için mayalanmasını bekleye medim içine 1 paket kabartma tozu ekledim.
  • Yumuşacık bir pide oldu. Deneyenlere afiyet olsun...

6 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

HATİCECİM NE MAHARET GERÇEK PİDE OLMUŞ
:)

ice tea dedi ki...

of of off nefısss

HaticeMutfakta dedi ki...

Tşekkür ederim arkadaşlar.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ramazan pidesini anımsattı. Ellerine sağlık canım. Süpersin :)
Sevgiler.

pasta köşesi dedi ki...

aa neden olmasın harika bir fikir:)
pidede harika bu arada ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

ilk firsatda pideden yapacagim cok nefis görünüyor ellerinize saglik.