3 Nisan 2012 Salı

Tavuklu Kürdan Kebabı (İslim Kebabı)

Tavuklu İslim Kebabı İçin Gereken Malzemeler
  • 1 kg patlıcan
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 1 adet kurusoğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet domates
  • 1 kaşık salça
  • Tuz, karabiber, kırmızıbiber
Üzeri için
  • 1 kaşık salça
  • 1 adet domates
  • 2 adet biber
Yapılışı
  • Patlıcanları butun olarak ince dilimler halinde kesin.
  • 1 tanesinden 3 yada 4 parça çıkacak şekilde.
  • Bunları 15 - 20 dk. tuzlu suda bekletelim. Acı suyu çıksın.
  • Tavukları kuş başı doğrayıp az yağda kavuralım.
  • Soganları biberleri ve domatesleri sırayla ilave edelim.
  • Tuzunu baharatlarını atıp kapatalım.
  • Patlıcanların suyunu süzüp kurulayıp,
  • Kızgın yağda arkalı önlü kızartalım.
  • Kızarmış patlıcanların 3 tanesini kaseye yerleştirelim.
  • Ortasına etimizi koyup, patlıcanları karşılıklı kapatalım.
  • Ve ortasına bir kürdan batıralım ki açılmasınlar.
  • Kaseden alıp fırın kabına koyalım.
  • Hepsi bittikten sonra üzerlerine domates biber dilimleriyle süsleyeyelim
  • 1 kaşık salçayı suyla açıp tepsiye dökelim.
  • Üzerindeki domates biber pişene kadar 170 derecede pişirelim.
  • Afiyet olsun...



2 yorum:

Nesrin dedi ki...

geçenlerde bu tariften bakarak yaptım bu yemekten harika oldu, ellerinize sağlık:)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Çok sık yaptığım bir yemek. Fakat içini ben kıymayla yapıyorum. Köfteleri kızartıp koyuyorum ortalarına. Tavukla hiç denemedim. En kısa zamanda bu şekilde deniycem. Ellerine sağlık Haticem nefis olmuş.
Sevgiler...