24 Mart 2012 Cumartesi

Tavuklu Keşkek...


Malzemeler
2 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı nohut
2 adet tavuk budu
2 yemek kaşığı tere yağı
1 kaşık salça
2 çay kaşığı kırmızı biber
tuz
Yapılışı
Buğdayı ve nohutu bir gece önceden ılık suyla ıslatıyoruz.
Suyunu süzüp tencereye alıyoruz.
Üzerine tavukları koyup üzerine çıkacak kadar su ekliyoruz.
İyice ezilene kadar pişiriyoruz.
Piştikten sonra tavukları kemiklerinden ayırıp,
Tahta kaşığın arkasıyla ezerek pişirmeye devam ediyoruz.
Çok kısık ateşte pişmesi gerekiyor.
En son tuzunu ilave ediyoruz.
Piştikten sonra servis tabağına alıp,
Üzerine tere yağında erittiğimiz salçalı sosu döküp,
Servis yapıyoruz.
Afiyet olsun...

1 yorum:

Fatosca Tadlar dedi ki...

En son Muğla'da yedim. Annemin yengesi yapmıştı düğün yemeği olarak. Eve gelen misafirlere ikram edildi. Tadına bayıldım bayıldım. Harika ötesi bir lezzet diyebilirim. Hatta İzmire dönüşte yengem kocaman bir kapta yanımıza vermişti. Evde hiç denemedim. Ama ablam ve ben en kısa zamanda yapmayı istiyoruz:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...